    From: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zly pies, pomocy!
    Date: Mon, 11 Mar 2002 22:55:51 +0100

    > Tak jak powiedzial kolega KRZEM powiadom najbilzsza
    > jednostke policji o tym ze wlasciciel naraza na
    > niebezpieczenstwo przechodniow.

    Właściciel???
    Właśnie po to przepis zaczyna się od słów

    "Kto nie zachowuje"...
    i kończy się
    "... przy trzymaniu zwierzęcia,... "

    czyli odpowiadać może nie tylko właściciel
    ale ____każdy kto zwierzę trzyma______ (utrzymuje).

    > Problem jaki bedzie to jedynie to ze ow wlasciciel
    > moze powiedziec ze nie jest wlascicielem a wtedy
    > to juz tylko dzwonic po hycla.

    Może powiedzieć ale to nic mu nie da (por. wyżej)
    Poza tym na wsi ludzie dobrze znają się i sądzę,
    że miejscowy policjant nie da się nabrać na takie bajki.
    Za dużo ludzi wie kto trzyma te,
    prawodopodobnie niewinne, zwierzaki.

    Gorzej jeśli te zwierzaki trzyma miejscowy policjant.
    Wtedy nie należy się do niego zwracać tylko
    do jego zwierzchnika.

    Dodać należy, że sprawca odpowiada za umyślny
    ale także za nieumyślny czyn określony w art. 77 KW
    zatem tłumaczenie w stylu "ja nie zauważyłem..."
    itp. nie zwalniają sprawcy (opiekuna) od odpowiedzalności.

    Również nie jest istotne, czy zwierzę wyrządziło szkodę
    bo przepis chroni bezpieczeństwo ludzi i mienia
    a nie skutki jego niezachowania.