  • 1. Data: 2009-04-20 09:57:34
    Temat: zlikwidowana dzialalnosc gospod. i kontrola skarobowa
    Od: h...@g...com

    witam, czy jest jakis okres czasu, po zlikwidowaniu dzialalnosci
    gospodarczej w ktorym moze byc przeprowadzona kontrola skarbowa czy
    tez takiego okresu czasu nie ma ?
    pozdr.

  • 2. Data: 2009-04-20 10:00:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    h...@g...com pisze:
    > witam, czy jest jakis okres czasu, po zlikwidowaniu dzialalnosci
    > gospodarczej w ktorym moze byc przeprowadzona kontrola skarbowa czy
    > tez takiego okresu czasu nie ma ?
    > pozdr.

    Zapewne do terminu przedawnienia należności - podatki to 5 lat licząc
    od końca roku, w którym składało się deklarację, ZUS to obecnie 10 lat.
    Z tego co pamiętam, to trzeba cały czas informować US o zmianie miejsca
    przechowywania dokumentów.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-04-20 11:50:57
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 12:00:24 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Z tego co pamiętam, to trzeba cały czas informować US o zmianie miejsca
    > przechowywania dokumentów.

    Jak rozumiesz że należy "informować cały czas"?
    Przy zgłoszeniu wskazywałeś gdzie jest prowadzona dokumentacja, oraz w
    sytuacji zmiany np. biura rachunkowego - składałeś aktualizację tej danej.
    Bez sensu by było bym co miesiąc/dwa/pół roku zapylał do US-u i składał im
    to samo - że dokumentację przechowuje na swoim strychu ;)
    Jak zmieniasz formę opodatkowania, to tez informujesz tylko raz, potem
    przyjmuje się że "kontynuujesz" taka formę opodatkowania jaka była przez
    ostatni rok - chyba że "wylecisz z mocy ustawy z takiej formy
    opodatkowania".

  • 4. Data: 2009-04-20 11:54:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > przyjmuje się że "kontynuujesz" taka formę opodatkowania jaka była przez
    > ostatni rok - chyba że "wylecisz z mocy ustawy z takiej formy

    Cały czas - czyli w czasie, kiedy się przeprowadzasz. Ktoś zakończy
    sobie działalność, a po 3 latach się przeprowadza, to też - imho -
    powinien poinformować US o zmianie miejsca przechowywania dokumentów, a
    nie każdy o tym pamięta.

    Co ciekawe - dokumenty mogą być przechowywane w miejscu zamieszkania,
    względnie w miejscu wykonywania DG lub w biurze rachunkowym. Kiedyś
    sądziłem, że skoro mogę podać miejsce przechowywania, to może być to
    inne miejsce, niż powyższe, np. u rodziny, kolegi, w wynajmowanym do
    tego celu lokalu, ale PZO wyprowadziła mnie z tego błędu :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-04-22 18:37:16
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > tego celu lokalu, ale PZO wyprowadziła mnie z tego błędu :)

    PZO?

    a.

  • 6. Data: 2009-04-22 19:36:11
    Od: BartekK <s...@N...org>