    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zlikwidowac prawo autorskie dla osob prywatnych ?
    Date: Mon, 5 Aug 2002 14:31:05 +0200

    "hocus" <n...@d...gliwice.pl> wrote in message
    news:aigurm$br7$1@shilo.silesia.pik-net.pl...
    > Hej!
    >
    > Mimo, iz naleze do grupy ludzi, którym szczególnie powinno zalezec na
    > poszanowaniu praw autorskich (informatyk/programista), to w pewnej mierze
    > zgadzam sie z przedmówca. Nie ulega dla mnie watpliwosci, ze jesli ktos
    > zarabia uzytkujac okreslony program, powinien bezwzglednie go zakupic.
    [...]

    Dlaczego ne ulega dla Pana watpliwosci, ze jesli Ktos uzywa Linuxa
    dla celow zarobkowych powinien go najpierw zakupic ?

    > Ale moim zdaniem jest to wynikiem zlej (czy moze: braku
    > jakiejkolwiek) strategii firm softwareowych wobec prywatnego uzytkownika.

    O nie.. to ne jest brak strategii. Strategia MS jest majstersztykiem...

    Firma ktora wymiotla konkurencje dzieki piractwu i dzieki piractwu
    dzierzaca pierwszenstwo na rynku walczy zpiractwem....
    To nie jest brak strategii.

    Dziwie sie tylko, dlaczego informatycy (jak Pan) nie widza,
    ze jest to strategia godzaca glownie w informatykow

    > Gdybym mial np. mozliwosc kupienia dla wlasnego uzytku Photoshopa za 200
    > zl... nawet bym sie nie zastanawial.

    Jest Pan pewny ?
    A bdyby mogl goPan miec za darmo (legalnie) i mogl kupic za 200
    dal by Pan 200 ?

    > Ale jesli mam za niego dac 4k ???
    > Sorry, ale ja postoje...

    No nie.. I zarabialby Pan na piracie a nie dal nedznyvh 4k ?
    Taksowkarz by zarabiac musi dac ok 40 k...

    > Inna sprawa, ze - przynajmniej w naszym kraju -
    > taka polityka moglaby nie przyniesc spodziewanych rezultatów (po co mam
    > wogóle cos placic, jesli moge miec za darmo...)

    jak to PO CO ?
    Aby spokojnie z czystym sumieniem popatrzyc rano do lustra.....

> [...]
    obecnie,
    > a nie jakas wrodzona ceche narodowa.

    > Troche gorzej ma sie sprawa z grami i innego rodzaju oprogramowaniem i
    > danymi rozrywkowymi (gry, muzyka, filmy, programy dla dzieci...). To z
    > definicji nie sa produkty, które moga byc wykorzystywane w celach
    > zarobkowych.
    > Wiec ustanowienie prawa, ktore zezwalaloby na zupelnie dowolne
    > ich powielanie do uzytku domowego (czyli czesto jedynego ich zastosowania)
    > byloby katastrofa dla wszystkich wytwarzajacych tego typu "dobra".

    I TU sie Pan myli. Wlasnie obecna sytuacja jest katastrofalna dla ludzi
    "wytwarzajacych tego typu dobra".

    Slyszal pan o jakiejs Polskiej grze ktora podbila swiat ?
    A moze nie mamy dobrych informatykow ?

    STRATEGIA MARKETINGOWA.... To jest klucz.

    Wie Pan ile kosztuje zaprojektowanie modulu Panieci,
    a opracowanie technologii? Ile kosztuje material ?
    A mimo to modul Panuieci mozna kupic za ok 1,2 K

    Zwrocil Pan uwage na to, ze torebki na zakupy sa w sklepach rozdawane za
    darmo ?
    jakPan myskli ? to katastrofa dla producentow takich torebek ?

    Niestety rynek zrobil sie taki, ze drobne programy trzeba ROZDAWAC i to jest
    wlasciwy marketing.

    Oczywiscie tym rozdajacy nie musi byc informatyk,
    jak nie rozdaje plastikowych woreczkow z uszkami ich producent.

    Cena rownowagi dla progrramu jest tak mala, ze aby wszystko bylo OK
    programy powinny byc kupowane przez wielkich odbiorcow
    I ROZDAWANE jako dodatki do prasy, do samochodu,
    do reklamy samochodu.....

    nie jest...

    Pozdrowienia

    Boguslaw