  • Date: Mon, 18 Sep 2006 07:27:10 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zgubiona legitymacja studencka i mandat

    b...@g...com wrote:
    > Witam.
    > Jakos ok 2003/2004 zgubilem swoaja legitymacje studencka... bedac
    > wowczas na 5 roku studiow nie wyrabialem juz nowej bo nie byla mi
    > potrzebna...

    A zgłosiłeś zagubienie? Na policji na przykład?

    > przed obrona dyplomu trzeba bylo oddac legitymacje bo nie
    > bedzie dyplomu :)

    A to z jakiej paki? Dokument (dyplom) muszą wydać, bo inaczej popełniają
    przestępstwo.

    > wiec pisemnie zglosilem w dziekanacie ze zgubilem owa
    > legitymacje..

    Trochę późno.

    > i co...
    > po roku trafia do mnie pismo, iz nie dostalem kare za przejazd
    > autobusem miejskim bez biletu w miejscowosci obok mojego miejsca
    > studiow...
    > Niezwlocznie pojechalem zlozyc pismo wyjasniajace co i jak i
    > dlaczego im nie zaplace...

    Znając tych cwaniaczków, pewnie będą nękać w nadziei, że się "złamiesz"
    i zapłacisz za kogoś ;-/

    > mija kolejny rok i odzywa sie policja...
    > Prowadzone sa dzialania w sprawie oszustwa...
    > Wezwany zostalem w celu przesluchania (rozumiem ze maja to byc
    > zwykle wyjasnienia) i pobrania próbki pisma... i tu sie zaczynam
    > obawiac...

    Czego? Popełniałeś jakieś oszustwa?

    > Co bedzie jak wszystko wyjasnie, bedzie ok a ten kto jechal na moja
    > legitymacje na tyle dobrze znal moj podpis ze moze byc calkiem
    > podobny do mojego...? czy próbka pisma moze nieslusznie mnie skazac
    > na jakies nieprzyjemnosci mimo iz mnie tam nie bylo?

    O ile nie podpisujesz się geometrycznie czystym krzyżykiem (przy
    linijce), to fachowiec z reguły rozpozna. Poza tym mogą się pojawić
    jakieś konkretne daty, co do których np. będziesz mógł wykazać, ze byłeś
    gdzie indziej.