    From: wer <w...@w...tnijto.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zgorszenie
    Date: Mon, 14 Jul 2003 12:18:49 +0200

    Wojciech wrote:
    > Witam!
    >
    > Ciekawi mnie, jak jest w polskim prawie definiowane tzw. 'zgorszenie w
    > miejscu publicznym' (mam nadzieje, ze wyrazam sie w miare jasno...) -
    > tzn. czy np. gdziekolwiek (gdzie? - jakis odnosnik?) jest napisane, ze
    > wystapienie nago w miejscu publicznym jest zabronione, czy tez gdzies sa
    > opisane np. dopuszczalne stroje kapielowe itp...
    > Ewentualne odpowiedzi prosze slac na w...@i...edu.pl ('0' w adresie,
    > to 'zero')

    Nie ma definicji dokladnych, zgorszenie, rzecz nieobyczajna jest
    zwiazana z obyczajem, zachowaniami srodowiska. Na plazy naturystow
    mozesz chodzic nago i to nie bedzie zgorszenie. Wszystko zalezy od
    subiektywnej oceny innych i sadu. Jesli bedziesz chodzic w kostiumie
    kapielowym obok basenu (w miescie) to moze ktos dziwnie spojrzy, jesli
    bedziesz chodzil tak w centrum miasta, to bedzie wiele dziwnych
    spojrzen, jesli wejdziesz tak do kosciola albo urzedu to Cie wyrzuca.

    wer