    From: "poilkj" <l...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zgodnie z prawem
    Date: Sat, 13 Mar 2004 20:01:46 -0600

    "Majka" <M...@p...fm> wrote in message
    news:c300c9$kiq$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam Szanownych Grupowiczów!!!
    >
    > W związku z tym mam pytanie
    > do Szanownych Grupowiczów: jak zgodnie z prawem moge korzystac ze
    > źródeł, żeby nie zostać posądzonym o plagiat (chodzi mi o cytowanie słów
    > autorów książek i korzystanie w taki sposób, że poprostu zmieniam zdania
    > poprzez zastępowanie innym słowami itp.)?

    Jeżeli cytujesz czyjeś słowa to powinno to być w treści twojej pracy
    wyraźnie zaznaczone skąd one pochodzą.
    Np. odnośnik i na dole strony podane skąd to pochodzi.

    > I czy promotor ma prawo
    > wysuwania takich wniosków nie mając dowodów? Zastanawiam się czy nie
    > pójść z tą sprawą do wyższych przełożonych.

    Promotor wysunął wnioski takie jakie przyszły mu do głowy.
    Jeżeli w twojej pracy są cytowania innych autorów a nie jest to zaznaczone
    jako cytat to nie dziw się, że promotor wysunął takie wnioski.
    Nie kontaktowałaś się z promotorem w trakcie pisania?
    Skoro promotor nie widział cię wcześniej i nie widział tworzenia pracy to
    mógł pomyśleć o tobie wszystko.
    Staraj się teraz zrobić dobre wrażenie.

    Oficjalna droga też istnieje, tylko to jest najgorsze co możesz zrobić.
    Jeżeli złożysz oficjalną skargę to pracę do recenzji dostanie ktoś trzeci.
    Bardzo szybko ci udowodnią, że przepisałaś kawałek książki. Wystarczy, że
    znajdą dwa trzy kawałki, które nie oznaczyłaś w pracy.
    Dodatkowo, jeżeli promotor jest profesorem, szefem zakładu i uprze się cię
    uziemić to kto mu się postawi?
    A pisząc skargę wkurzysz go nieziemsko.
    Staraj się to załatwić polubownie.