  • 11. Data: 2004-01-12 23:46:03
    Temat: Re: zgloszenie przestepstwa - ekshibicjonizm - pytanie i prosba o pomoc..
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Gwiazdowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:btv113$ba5$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > -jak zglosic zawiadomienie o przestepstwie?na Policje isc po prostu?

    No można nawet jechać. W każdym razie trzeba wejść do budynku i wyjaśnić
    to tej osobie, co siedzi przy okienku.

    > -czy ja moge isc z nia i byc obecny przy skladaniu zeznan?co mi wolno a
    > czego nie?

    Iść możesz. Obecny przy zeznaniach teoretycznie nie możesz być.
    Praktycznie nikt na to nie patrzy, o ile nie jesteś świadkiem w tej
    sprawie.

    > (czy moge np dac w morde policjantowi jak bedzie glupio gadal, ze np
    sama go
    > sprowokowala?;)

    Raczej nie, bo za takie rzeczy idzie się siedzieć. nie sądzę, by ktoś
    takie głupie teksty puszczał, ale jeśli to raczej napiszcie skargę, a nie
    wymierzajcie samo sprawiedliwość.

    > -czy moze zastrzec swoje dane (jaki punkt,paragraf itp? jakby policjant
    > utrudnial..)

    W takim wypadku raczej nie.

    > -inne informacje cenne tez sie przydadza

    Ci co się obnażają, z reguły rzadko robią komuś krzywdę. Choć oczywiście
    nie koniecznie musi to być regułą. Im wystarczy, że dziewczyna się
    wystraszy. Poza złożeniem zawiadomienia można jeszcze iść do Sekcji
    Kryminalnej i porozmawiać więc jeśli Ty wiesz kto to jest, a dziewczyna
    nie chce iść to idź i im podaj to nazwisko. Być może przyda się, gdy ktoś
    inny złoży zawiadomienie.

  • 12. Data: 2004-01-13 01:08:57
    Od: Michał Gwiazdowski <m...@w...pl>

    Użytkownik "Agnieszka Sliwowska" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy wiesz, czym jest ekshibicjonizm? Bo o to pojecie chodzi w twoim
    > poscie.... Jesli nie - polecam google.

    http://www.pfm.pl/u235/back/169081/navi/169082
    ----

    Ekshibicjonizm

    Wystawiactwo lub obnażalstwo. Oznacza osiąganie satysfakcji płciowej poprzez
    publiczne, zaskakujące obnażanie własnych narządów płciowych wobec
    anonimowych osób przeciwnej płci. Najczęściej ekshibicjoniści są niegroźni,
    gdyż rzadko próbują stosować przemoc w celu odbycia stosunku, mimo, że
    podczas obnażania się mogą to proponować.

    Podstawową motywacją tych osób jest przestraszenie obserwatora, wiążące się
    z wywołanym zainteresowaniem oraz fascynacją. Im silniejsza jest reakcja u
    obserwatora, tym większą sprawia rozkosz. Wynika to ze skrytego życzenia, by
    wzbudzić tak silne podniecenie w kobiecie, by sama dążyła do kontaktu
    seksualnego lub też wspominała to zdarzenie z dużym napięciem emocjonalnym.
    Tego typu reakcje wzmacniają zachowania ekshibicjonistyczne. Rekcja
    obojętności budzi rozczarowanie i zmniejsza motywację tych osób do obnażania
    się.

    Ekshibicjonizm należy do dość często występujących parafilii. Spotyka się go
    niemal wyłącznie u mężczyzn, głównie młodych. Najczęściej wynika z
    nieśmiałości, kompleksów i lęku wobec kobiet, rzadziej towarzyszy chorobom
    psychicznym.

    ----

    uwazasz, ze obnazanie sie nie jest ekshibicjonizmem?
    to przeczytaj ze zrozumieniem..

    > Najpierw jw., a potem: co z tego, ze twoja znajoma rozpoznala osobnika?

    to ze rozzuchwalony koles za ktoryms razem kogos zgwalci bo mu nie starczy
    samego pokazywania
    siusiaka?
    naprawde dziwie sie,ze kobieta o takie rzeczy pyta..

    > na jakiej podstawie twierdzisz, ze: 1. to zboczeniec?; 2. ze komus zrobi
    > krzywde?

    1.na podstawie dostepnej wiedzy medycznej - zajrzyj na te strone
    2.j.w.

    > 1. Na jakiej podstawie twierdzisz, ze publiczne obnazanie sie jest
    > przestepstwem?
    > 2. Czy wiesz, CO TO JEST PRZESTEPSTWO?

    a po co napisalem na te grupe?moze zeby mi ktos wyjasnil z jakiego to
    paragrafu?
    i nie rob mi testow, jakbym mial zamiar zostac prawnikiem to bym poszedl na
    takie studia..

    > Nie mozesz - nie byles swiadkiem czegokolwiek. Mozesz tylko stanowic
    > podpore duchowa, ale prywatnie (na korytarzu jakiegokolwiek organu
    > wladzy, do ktorego chcialbys sie zglosic w tej sprawie).

    to ze nei moge to wiedza kodeksowa czy takie gdybalstwo?

    > 1. Mozesz - i cie zamkna za napasc na funkcjonariusza panstwowego
    > (publicznego, czy jak go zwal)
    > 2. Nie mozesz - jesli tak usilnie chcesz przestrzegac prawa.

    to byl zart, chyba nie wymagal dodatkowego komentarza?

    > pzdr
    > A.
    > PS. Potrafiles napisac na grupe - zatem twierdze, ze potrafisz rowniez
    > googlowac, a zatem - potrafisz znalezc i poczytac kodeks karny.
    > A.

    kodeks karny?moje pytania dotyczyly praktyki, po co mi kodeks prawny?
    zakladam ze w polskim prawe to przestepstwo jest, myle sie?

    pozdrawiam, a nastepnym razem jak sie bedziesz chciala przyczepic to bardzo
    prosze przemysl to..
    --
    mihau

  • 13. Data: 2004-01-13 01:20:46
    Od: Michał Gwiazdowski <m...@w...pl>

    > Użytkownik "Michał Gwiazdowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No można nawet jechać. W każdym razie trzeba wejść do budynku i wyjaśnić
    > to tej osobie, co siedzi przy okienku.

    okej, to juz mi wyjasnia sprawe..

    > Iść możesz. Obecny przy zeznaniach teoretycznie nie możesz być.
    > Praktycznie nikt na to nie patrzy, o ile nie jesteś świadkiem w tej
    > sprawie.

    hmm...bo obawiam sie zostawienia tej biednej dziewczyny sam na sam z jakims
    papierkowcem
    co to bedzie ja chcial albo zbyc, albo wmowic, ze sama sobie winna..
    wolalbym przy tym byc..

    > W takim wypadku raczej nie.

    a dlaczego w takim wypadku?
    bo ona nie zlozy zadnych zeznan (tzn ja jej do tego nei namowie)
    jesli nie zostawia jej danych do swojej informacji, tak zeby ewentualnie
    zlapany
    zboczeniec nie mial szans na wglad do tych informacji..

> [...]
    > Kryminalnej i porozmawiać więc jeśli Ty wiesz kto to jest, a dziewczyna
    > nie chce iść to idź i im podaj to nazwisko. Być może przyda się, gdy ktoś

    rozumiem, masz racje ze rzadko, ale jej sie ten koles napatoczyl juz dwa
    razy..
    boje sie ze jej w koncu jakas krzywde zrobi
    w koncu moze mu przestac wystarczac samo pokazywanie swojego siusiaka i
    obawiam sie ze komus zrobi krzywde..a jak go zlokalizuja (moze jest w
    kartotece?)
    to moze komus sie uda oszczedzic przykrych doswiadczen?

    pozdrawiam
    --
    mihau

  • 14. Data: 2004-01-13 06:51:18
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > hmm...bo obawiam sie zostawienia tej biednej dziewczyny sam na sam z
    jakims
    > papierkowcem
    > co to bedzie ja chcial albo zbyc, albo wmowic, ze sama sobie winna..

    przepraszam Cie ale nie moglem sie powstrzymac... naogladales/nasluchales
    sie jakis bzdur o pracy policji. Pozbyc sie jej moze chciec ale to drugie
    wykluczam

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 15. Data: 2004-01-13 06:52:40
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    a co do delikwenta.....
    ekshibicjonista to najczesniej zakompleksiony , zalekniony czlowiek.
    Najlepiej pogadac z nim i postraszyc ,ze jesli sytuacja sie powtorzy to
    zalatwisz aby cale jego otoczenie sie o tym dowiedzialo. Poskutkuje na 99%

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 16. Data: 2004-01-13 11:13:05
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    > Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > sam sie stuknij a potem idz na drzewo, ciekawe co bys mowil jakby
    > to spotkalo np twoja dziewczyne, albo matke
    > obywatel ma obowiazek zgloszenia przestepstwa,
    > pomijam juz zupelnie fakt ze co czwarty ekshibicjonista nie poprzestaje
    > li tylko na pokazywaniu swojej malej fujarki, ale przechodzi do
    agresywnych
    > zachowan, czyli np gwaltow
    > idz pomysl a jak wrocisz i dorosniesz to zmadrzej
    Co byś powiedział, gdyby jakaś sąsiadka, co cię nie lubi, zgłosiła na
    policję, że pokazałeś jej przyrodzenie na klatce schodowej? Jak udowodnisz,
    że to nieprawda? To ty dorośnij i pomyśl chwilę. Piszesz na grupę "prawo", a
    nie "magiel".
    WSm

  • 17. Data: 2004-01-13 11:16:50
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > kodeks karny?moje pytania dotyczyly praktyki, po co mi kodeks prawny?
    > zakladam ze w polskim prawe to przestepstwo jest, myle sie?

    Tak, gdyż nie jest to przestępstwo a wykroczenie (mniejszy ciężar
    gatunkowy). Nieco powyzej przedstawiłem parę artykułów z Kodeksu Wykroczen.

    pdr
    Olo

  • 18. Data: 2004-01-13 12:20:32
    Od: Michał Gwiazdowski <m...@w...pl>

> [...]
    udowodnisz,
    > że to nieprawda? To ty dorośnij i pomyśl chwilę. Piszesz na grupę "prawo",

    jak to co bym mowil?ze to nieprawda, potem bym sie w sadzie bronil i
    oskazrzyl ja o pomowienie,
    przeciez to chyba oczywiste?
    to co, od kiedy to zeznania naocznego swiadka nie sa wiarygodnym
    dowodem?dodam, ze swiadka
    ktory nie zna i nic wspolnego nie ma z tym zboczencem?
    pomijam juz zupelnie fakt _przymusu_ zlozenia doniesienia o przestepstwie..
    aha- i jeszcze jedno, jak jest w kartotece to moze wystarczy ze mu panowie w
    mundurach
    zloza jedna wizyte i wroci na leczenie?pomysl..
    pomijam juz fakt, ze moze wlasnie zglosilo sie juz kilka kobiet i jest on
    rozpoznany a
    potrzebuja swiadkow..

    pomysl i nie zarzucaj mi maglowania bo sam maglujesz a nie pomagasz w waznej
    sprawie
    pozdrawiam
    --
    mihau

  • 19. Data: 2004-01-13 12:22:56
    Od: Michał Gwiazdowski <m...@w...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie jakis bzdur o pracy policji. Pozbyc sie jej moze chciec ale to drugie

    nie..skladalem kiedys zeznania..

    pozdrawiam
    --
    mihau

  • 20. Data: 2004-01-13 12:27:38
    Od: Michał Gwiazdowski <m...@w...pl>

> [...]
    > zalatwisz aby cale jego otoczenie sie o tym dowiedzialo. Poskutkuje na 99%

    no i wlasnie chyba nie zglosi nic na Policje z tego wynika,
    bo juz widze ze to wykroczenie tylko
    (jesli dobrze zrozumialem szczegolnie art140 KW) czyli generalnie duzo
    zachodu a
    efekt zaden, ze po prostu moze kiedys na tego palanta trafimy razem to mu
    wyjasnie
    ze sie nieobyczajnie zachowuje a nie powinien..

    natomiast co do zwracania uwagi przez ofiare to ja bym uwazal, bo sprawca
    chce
    wywolac jakies emocje u ofiary - to wywoluje u niego podniecenie, wiec moze
    lepiej
    jednak udawac ze sie nie widzi, moze sobie da spokoj..

    pozdrawiam
    --
    mihau