eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozezwolenie sądu na dokonanie czynności prawnej przekraczającej zakres zwykłego zarzadu-art.39-Krio › Re: zezwolenie sądu na dokonanie czynności prawnej przekraczającej zakres zwykłego zarzadu-art.39-Krio
  • Data: 2013-03-06 12:04:39
    Temat: Re: zezwolenie sądu na dokonanie czynności prawnej przekraczającej zakres zwykłego zarzadu-art.39-Krio
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 6 Mar 2013, Nix wrote:

> [...]
    [...]
    [...]
    > Tak, to 1-osobowa DG osoby fizycznej. W tej chwili tą DG zarządza syn na
    > podstawie pełnomocnictwa. No i ponawiam pytanie czy sąd może przychylić się
    > do wniosku Mamy czyli z art.39 Krio? ( czyli jak w tytule).

    Pytanie rozumiem, pojęcia nie mam, ale podzielam zastrzeżenia
    wniesione przez grupowiczów.
    To tak offtopicznie - ale spróbuj popatrzeć na to z boku.
    Dlaczego sąd ma uznać, że dla właściciela korzystniejsze będzie,
    że zostanie utrzymana ciągłość działania przedsiębiorstwa w okresie
    kiedy on już (prawdopodobnie) nie będzie żył, wykluczając możliwość
    choćby tylko ewentualnej możliwosci wydania powiedzmy ćwierci miliona
    złotych na ewentualny zabieg (prywatnie) który może przedłużyć mu życie
    o miesiąc lub przeciwnie - nawet skrócić życie, ale ulżyć w cierpieniu?
    To jest jego majątek, a nie "rodziny", rodzina dostanie (to co
    ewentualnie zostało) kiedy właściciel (ewentualnie) umrze.
    Jeszcze raz - nie wiem.

    Mój post akurat służył wskazaniu sprawy formalnej: od
    czasu nowelizacji KRiO fakt, iż przedsiębiorstwo stanowi
    wspólność majątkową, nie powoduje iż małżonek jest
    uprawniony do rozporządzania majątkiem "firmowym".
    To w sumie nie było do Ciebie, a w odpowiedzi na czyjąś
    uwagę iż mama "ma pół firmy" - można powiedzieć, "ma,
    ale nie posiada" (nie może rozporządzać).

    Oczywiście w razie otrzymania sądowego zezwolenia na
    dokonanie czynności "w imieniu" to zastrzeżenie jest bez
    znaczenia (bo dokonującym czynności byłby tato).

    pzdr, Gotfryd