  • 1. Data: 2005-06-30 21:03:36
    Temat: zepsuty automat do sprzedaży; kto odpowiada?
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Witam!

    Miałem dziś niezbyt przyjemną sytuację w pewnej kafejce internetowej, iż
    automat do sprzedaży napojów przyjął ode mnie pieniądze, ale nie wydał
    produktu. Czy można uznać, że odpowiedzialność za to ponosi również
    właściciel kafejki, na której terenie stoi automat, czy jedynie właściciel
    urządzenia (są to dwa różne podmioty)?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 2. Data: 2005-07-01 01:22:28
    Temat: Re: zepsuty automat do sprzedaży; kto odpowiada?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > produktu. Czy można uznać, że odpowiedzialność za to ponosi również
    > właściciel kafejki, na której terenie stoi automat, czy jedynie właściciel

    Pomyśl.

    Jak przed sklepem stoi bankomat, który nawali, to do kogo możesz mieć
    pretensje?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-07-01 05:05:06
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Mialem podobny problem, wcielo mi 2 zl w automat do lapania zabawek.
    Na automacie byl nr tel do wlasciciela, wiec zadzwonilem, a Pani spokojnym
    glosem powiedziala, ze mam napisac do niej pismo z reklamacja - opisem
    sytuacji i miejsca, a ona mi te 2 zl zwroci.

    rozliczenie:
    na rozmowe tel (komorka) wydalem 1,60 zl
    z tego co wiem list polecony kosztuje ok 3 zł

    wiec chlopie od razu sobie odpusc...

  • 4. Data: 2005-07-01 06:17:55
    Od: "Pawel Gardziejewski" <g...@o...-SPAM-.pl>

> [...]
    >
    > rozliczenie:
    > na rozmowe tel (komorka) wydalem 1,60 zl
    > z tego co wiem list polecony kosztuje ok 3 zł

    heh, ja czesto chodze na bilarda, gdzie wrzuca sie 2 zlote i bywa ze stol
    zjada monety. wtedy ide do pana w barze i on mi dwojke oddaje z kasy. z tego
    co wiem, te wszystkie automaty sa rozliczane na dwa sposoby. albo wlasciciel
    lokalu ma sprzet "dla siebie", placi za niego costam i sam wyciaga
    pieniadze. druga sytuacja, gdy umawiaja sie na procent z zyskow, a pieniadze
    wyciaga firma, ktora przybywa co jakis czas, wtedy moze byc problem...

  • 5. Data: 2005-07-01 21:56:36
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel Gardziejewski" <g...@o...-SPAM-.pl> napisał w
    wiadomości news:da2ngn$537$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    pieniadze
    > wyciaga firma, ktora przybywa co jakis czas, wtedy moze byc problem...

    W moim przypadku bylem w Legnicy, automat byl w jakims markecie, gdzie nikt
    nic nie wie, a wlasciciel automatu mial siedzibe gdzies na mazurach...