  • Data: 2012-02-03 11:38:54
    Temat: Re: zdjęcie z fotoradaru - tylko w sądzie
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/jgelsq$gtu$18@inews.g
    azeta.pl
    *witek* napisał(-a):

    > wersja trzecia (z podpunktami).
    [...]
    > c) brak odpowiedzi, czyli ich olałeś. mandatu ci wystawic nie moga, bo
    > formalnie odmowy nie ma, ale mogą skierować sprawe do sądu, abys
    > takiej odpowiedzi udzielił. dopiero jak sąd olejesz to albo cie
    > doprowadzą siłą, albo w sądzie jawnie odmowisz. I sąd ci dokopie.
    > Albo i nie.

    Właśnie ten wariant ostatnio wałkuję z pewną strażą wiejską. Przysłali
    fotkę z formularzem do wyboru czy wskazuje, niewskazuje, etc. Zlałem. No
    to po terminie jaki miałem na odpowiedź przysłali mi wezwanie do
    osobistego stawiennictwa w charkaterze podejrzanego o popenienie
    wykroczenia z art. 96 par3KW. Zlałem. Piszą też w tym wezwaniu
    wytłuszczonymi kapitaliki, że stawiennictwo obowiązkowe. No i naturalnie
    pouczają mnie, że wszystkie osoby wezwane, jako świadek, biegły, tłumacz
    lub obwiniony jest obowiązany stawić się na wezwanie. I tu już zcząłem
    mieć wątpliwości kim jestem. Podejrzanym, czy obwinionym? Ale może to
    jeden kiep, choć na mój rozum to jednak nie. Dalej, próbuje się
    zastraszyć mnie, że osobie która bez usprawiedliwienia nie stawia się na
    wezwanie można nałożyć karę porządkową na podstawie art 49 par 1 kodeksu
    postępowania w sprawach o wykroczenia. No to ja przerażony ile też mi
    sypną (kto?) za niestawienie daję nura w Sieć żeby znaleźć rzeczony
    artykuł i sprawdzić to. No i znajduję:
    http://prawo.legeo.pl/prawo/kodeks-postepowania-w-sp
    rawach-o-wykroczenia-z-dnia-24-sierpnia-2001-r

    dla nieklikaczy:
    Art. 49. § 1. Na świadka, biegłego, tłumacza lub specjalistę, który bez
    usprawiedliwienia nie stawił się na wezwanie uprawnionego organu lub bez
    zezwolenia tego organu samowolnie wydalił się z miejsca czynności przed
    jej zakończeniem albo bezpodstawnie odmówił złożenia zeznań, wykonania
    czynności biegłego, tłumacza lub specjalisty, można nałożyć karę
    porządkową do 250 złotych, a w razie ponownego nie zastosowania się do
    wezwania do 500 złotych.

    O żesz wmordę! Jako podejrzanego/obwinionego szczują mnie artykułem pod
    który nie podpadam. A może jestem w błędzie i jako podejrzany/obwiniony
    kwalifikuję się do specjalisty, bo do świadka, biegłego albo tłumacza to
    chyba nie?
    Charakterystyczne wydaje mi się tutaj to, że próbuje się manipulować
    pouczeniem i drugi jego punkt który zawiera ww. artykuł próbuje się w
    pierwszym punkcie pouczenia rozszerzyć o obwinionego. Szczęśliwie nikt
    się nie zagalopował i nie podał w nim żadnego artykułu. Mam wrażenie, że
    ta straż wiejska chciała mnie wezwać przed swoje oblicze, a ja
    bezczelnie to zlałem uznając, że o ile sam obowiwązek _może_ i istnieje,
    ale jego nie wykonanie nie jest niczym sankcjonowane, bo jeśli jestem
    podejrzanym/obwinionym, to nie jestem biegłym, świadkiem, tłumaczem,
    specjalistą. Albo podano złą podstawę sankcjonującą nie stawienie.
    Czekam na dalszy rozwój sytuacji.

    --
    Big Jack