    Date: Thu, 22 Apr 2010 11:38:03 +0200
    From: cyklista <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zawracanie na drodze z pierwszeństwem

    Użytkownik szerszen napisał:

    > Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > pomijam fakt ze juz nie znajduje sie na drodze glownej, znak o ktorym
    > wspominales, nie obliguje go do ustepowania tym jadacym z przeciwka i
    > skrecajacym w lewo, takze nie musi wszystkim ustepowac

    pomijasz ten fakt dobrze bo on jest nieprawdziwy, ten samochód cały czas
    znajduje się na głównej drodze z pierwszeństwem niezależnie od tego
    jakie manewry dokonuje, dopiero jak opuści skrzyżowanie to może znaleźć
    się na innej drodze

    (tak jak i jadący z przeciwka nie nabywa pierwszeństwa po dojechaniu do
    pasa pomiędzy jezdniami)

    > a ja czekam na poparcie konkretnymi przepisami, bo tak, to bic piane
    > mozna dlugo

    jakie ty chcesz konkretne przepisy, przecież widzisz znak i wiesz co on
    oznacza, więc jeśli widziałeś że pojazd nadjechał z naprzeciwka to masz
    pierwszeństwo (i z tym się zgadzasz), a jeśli nie widziałeś to tego
    pierwszeństwa nie masz (nawet jak istnieje ono dla ciebie wirtualnie to
    bez nagrania tego co się działo na skrzyżowaniu przed twoim przyjazdem
    nie udowodnisz że to ty miałeś rację)

    więc oficjalnie wiadomo kto ma pierwszeństwo, ty chcesz teraz wymagać od
    kierowców daleko-czaso-widzenia żeby dojeżdżając do skrzyżowania nie
    opierali się na sytuacji aktualnej ale na tym co się tam działo przed
    ich przyjazdem, i na to nie ma żadnego przepisu i go nikt ci nie wskaże