  • 1. Data: 2004-08-18 20:18:10
    Temat: zawiadomienie o sprawie
    Od: " Iwa" <p...@g...pl>

    Co w praktyce robi sad, jezeli powod nie odbiera zawiadomien o rozprawie, ze
    wzgledu na swoja nieobecnosc (wyjazd zagraniczny) i nie zamierza wracac? Czy
    wydaje wyrok zaoczny...?

  • 2. Data: 2004-08-19 05:38:36
    Temat: Re: zawiadomienie o sprawie
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Iwa napisał(a):
    > Co w praktyce robi sad, jezeli powod nie odbiera zawiadomien o rozprawie, ze
    > wzgledu na swoja nieobecnosc (wyjazd zagraniczny) i nie zamierza wracac? Czy
    > wydaje wyrok zaoczny...?

    Wyrok zaoczny dotyczy nieobecności pozwanego.
    Pewien uznać za doręczone wezwania przez awizo. Prowadzić postępowanie pod
    nieobecność powoda i wydać wyrok, na posatwie takich dowodów jakie przedstawił
    wcześniej powód.
    Wyjątkowo może zwiesić postepoeanie - art. 177 paragraf 1 pkt 5 i 6 kpc lub art.
    178 kpc - przy spełnieniu przesłanek z tych przepisów.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-08-19 11:04:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Iwa" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ze
    > wzgledu na swoja nieobecnosc (wyjazd zagraniczny) i nie zamierza wracac?

    Jeśli w pozwie powód nie wniósł o rozpatrzenie powództwa również w razie
    jego nieobecności, to postępowanie zostanie zawieszone.

  • 4. Data: 2004-08-19 13:20:31
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > Wyjątkowo może zwiesić postepoeanie - art. 177 paragraf 1 pkt 5 i 6 kpc
    lub art.
    > 178 kpc - przy spełnieniu przesłanek z tych przepisów.

    Wydaje mi się że wyjątkowo - to sąd będzie prowadził postepowanie, w
    okolicznościach opisanych w art. 177.1.5 in fine, zaś regułą jest jego
    zawieszenie. W końcu to proces kontradyktoryjny.

  • 5. Data: 2004-08-20 11:20:16
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Wirde napisał(a):

    > Wydaje mi się że wyjątkowo - to sąd będzie prowadził postepowanie, w
    > okolicznościach opisanych w art. 177.1.5 in fine, zaś regułą jest jego
    > zawieszenie. W końcu to proces kontradyktoryjny.

    Kontradoktyryjnośc oznacza przede wszytskim że to strony maja być aktywne.
    Jeśli powód nie jest zainteresowany nie można go zmusić do toczenia
    postępowania. Skoro wyjechał za granicę, nie ma zamiaru wrócić i nie wyznaczył
    pełnomocnika to co sąd ma zrobić? Czekać na niego? Ile lat? Prowadzić
    postępowanie i wydać orzeczenie.
    Art. 177 paragraf 1 pkt 5 kpc sądy stosują raczej tylko w przypadku pierwszej
    rozprawy. Zawieszenie nie jest zresztą obligatoryjne.
    Od stycznia 2004 roku zmienia się tzw., Instrukcja sądowa, teraz takich spraw
    zawieszonych nie zakreśla się w repetytorium po upływie 3 (czy jednego) miesiąca
    od daty zawieszenia. Taka zawieszona sprawa "wisi" w statystykach przez 3 lata,
    trzeba się z niej tłumaczyć jako ze sprawy "starej". Same problemy. Myślę więc
    że sądy teraz będą zawieszać sprawę stosunkowo rzadko.

    --
    JOHNSON :)