  • 1. Data: 2006-07-16 20:20:19
    Temat: zatrzymanie prawa jazdy a wydanie miedzynarodowego
    Od: "Cahir" <c...@t...pl>

    Witam

    Czy zatrzymanie prawa jazdy przez Policję , a potem wydanie orzeczenia
    o zakazie prowadzenia pojazdów mechanicznych eliminuje mozliwość
    otrzymania międzynarodowego prawa jazdy ?
    Przecież czyn, za który karę taką orzeczono, w innych krajach nie musi
    stanowić nawet wykroczenia.

    --
    pozdrówka

    Cahir

  • 2. Data: 2006-07-16 20:41:58
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Cahir wrote:
> [...]
    > otrzymania międzynarodowego prawa jazdy ?
    > Przecież czyn, za który karę taką orzeczono, w innych krajach nie musi

    Miedzynarodowe i tak jest niewazne bez lokalnego.
    Po za tym, to co jest w innych krajach akurat ma male znaczenie. Orzeka
    sie wg prawa polskiego.
    Nie wiem czy przy skladaniu wniosku o miedzynarodowe nie ma pytania o
    orzeczonym zakazie prowadzenia pojazdow.
    Jak jest, to nie radze odpowiadac inaczej niz zgodnie z prawda, bo
    skonczy sie to w sądzie.

  • 3. Data: 2006-07-16 22:38:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Cahir [###c...@t...pl.###] napisał:

    Jak sam zauważyłeś, jest to orzeczenie o zakazie prowadzenia pojazdów. Wobec
    faktu, iż zgodnie z art. 109 kk ustawę karną polską stosuje się do obywatela
    polskiego, który popełnił przestępstwo za granicą, to kierowanie pojazdem
    przez Ciebie za granicą stanowi przestępstwo opisane w art. 244 kk. W
    konsekwencji powyższego nie może zostać w tej sytuacji wydane prawo jazdy
    międzynarodowe, albowiem zgodnie z polskim prawem nie masz prawa jeździć na
    całym świecie, a nie tylko w Polsce.