  • Data: 2006-02-11 08:03:01
    Temat: Re: zaszyfrowany dysk
    Od: alka <t...@...nie.podam> szukaj wiadomości tego autora

    Arek napisał(a):

    > Zgadza się, ale zdaje się dlatego było coś ogólnie o dysponentach wiadomości,
    > czyli wysyłającym, adesacie czy ew. osobie trzeciej która treść zna.
    > Pamiętam jak przez mgłę, więc może użyłem nieścisłych sformułowań.
    > Może trochę NTG ale niektóre programy umożliwiają odtworzenie klucza
    > publicznego na podstawie prywatnego, w odwrotną stronę nie.
    >
    > Arek

    "Osoba trzecia" (adresat) może znajdować się w "trzecim świecie" i
    być nieosiągalna :o)))
    Zasada działania algorytmów opartych na "kluczu
    publicznym/prywatnym" z góry zakłada "jednokierunkowość".
    Oznacza to, że klucza "prywatnego" nie da się zrekonstruować na
    podstawie "klucza publicznego". Dlatego programy tego typu (np.:
    PGP) spędzają sen z powiek co niektórym... :o))))
    W tej sytuacji, nawet gdybyś chciał, nie udostępnisz oryginału, bo
    nawet gdybyś stworzył kopię przed zaszyfrowaniem i zamazaniem, to
    przecież nie muszę Ci wierzyć, że jest dokładna, nie? :)))
    Pozdrawiam.
    alka