    From: "q_w_e" <q...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zastrzezenie nazwy - jak to zrobic?
    Date: Sat, 24 Feb 2007 02:57:16 +0100

    > Z domenami to jest aktualnie cyrk. Zacznijmy od tego, że Elephant i
    > Słoń.pl czy też Slon.pl nijak się do siebie nie mają - ani też
    > elephant.pl do Słoń ;-)

    A co w przypadku, gdy od 2001 roku posiadam
    domene, ktora jest nazwa jednej z duzych firm
    produkujacych akcesoria do butow i stop :). ( cicho... ;)

    Domena jest zarejestrowana na osobe prywatna.
    Nie posiadam firmy. Rejestrujac domene w nasku
    ( nie wiem czy jeszcze tak jest ),ale motywujac dlaczego
    chce akurat zarejestrowac taka nazwe, wpisalem
    ze jest to slynne nazwisko i nawiazujac do II wojny swiatowej
    chcialbym stworzyc strone o bohaterze, ktory wtedy ( z takim nazwiskiem - i
    fajtycznie tak bylo )
    walczyl o wolnosc polski z okupantem :).

    Domena jest z koncowka pl, tamta firma posiada tylko com.pl.
    Oczywiscie z braku czasu strona nie powstala,
    ale caly czas uzywam jej w mailu.

    Kiedys probowalem umieszczac na stronie,
    (wykorzystujac to ze ludzie odruchowo wpisuja domene z pl a nie com.pl)
    informacje w podobnej kolorystyce jaka byla uzyta w "domena".com.pl
    o tym iz serwis nie dziala i dzialac nie bedzie :).

    Otrzymalem wtedy telefon od firmy ktora jest wlascicielem "domeny".com.pl
    z grozbami ze jesli nie zdejme tej informacji ich prawnicy dobiora sie do
    mnie
    i oczywiscie kupic ode mnie tej nazwy nie chca ;)

    Chcialbym sie zapytac czy faktycznie cos mi wtedy grozilo?
    Czy np jesli sobie zrobie maila takiego samego jak ma
    "glowa tej firmy" ... i...@m...pl
    i zaczne uzywac go w usnecie to groza mi za to jakies konsekwencje?
    Nie bede sie podszywal ze tego kogos, ale liczyl np na to ze ktos sie pomyli
    wpisujac zla koncowke, a ja wtedy przesle ja do prawidlowego odbiorcy ;)
    Taka mala gra.. ..

    --
    Michal