    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zastraszenie - olac?
    Date: Wed, 18 Dec 2002 19:57:55 +0100

    Konieczność uzyskania zgody osoby nagrywanej jest bez sensu i
    zresztą nie wynika z żadnego prawa. Sąd wyraża zgodę na podsłuch
    telefoniczny, ale to dla tego, że w ten sposób jest łamana tzw. tajemnica
    korespondencji. Jeśli rozmowę nagrywa jeden z rozmówców, to nic nie łamie,
    bo przecież on wie, o czym rozmawiają.
    Idąc tym tokiem rozumowania, to ja nie mógłbym bez zgody
    telefonującego powtórzyć mojej zony treści przeprowadzonej z nim rozmowy, a
    to już bezsprzecznie bzdura.
    Z technicznego punktu widzenia, to jedynie mogę dodać, że nagrywając
    rozmowę dobrze jest w miarę możliwości doprowadzić do tego, by rozmówca
    podał przynajmniej aktualną datę (np. zapytać go, o to, "który dzisuiaj
    jest"). W wypadku ewentualnego użycia nagrania ułatwia to potwierdzenie daty
    nagrania. W innym wypadku, to nagrany może powiedzieć, że to rozmowa, która
    odbyła się 10 lat temu i ewentualne groźby przedawniły się.