  • 11. Data: 2012-08-19 08:35:17
    Temat: Re: zasiłek a renta
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    news:k0oc38$a4l$1@node2.news.atman.pl...

    > Animka czy co ?
    > Kompletowanie "kwitów" na rentę kilka miesięcy zajmuje, w
    > międzyczasie delikwent rejestruje się jako bezrobotny w
    > odpowiednim urzędzie i jeśli mu przysługuje to nawet może
    > dostać zasiłek. W czasie pobierania zasiłku składa kwity
    > na rentę, czeka na komisję lekarską potem na orzeczenie.
    > I rentę często dostaje w trakcie pobierania zasiłku.
    > Dalej jest dokładnie tak jak opisałem wcześniej.

    Dokładniej to jak piszesz:
    "Jeśli dostałeś zasiłek dla bezrobotnych a potem przyznano rentę
    z wyrównaniem za miesiąc czy dwa wstecz"
    sytuacja jest inna bo zasiłek dla bezrobotnych wypłaca Urząd Pracy a rente
    ZUS. Zgodnie z ustawą zasiłek dla bezrobotnych nie przysługuje za czas w
    którym pobierasz rente. Oznacza to że jesteś zobowiązany zwrócić pobrany
    zasiłek do Urzędu Pracy. Ale nie oznacza to że ZUS automatycznie potrąci Ci
    te pobrane zasiłki z renty i przekaże do Urządu Pracy.

    pozdr

  • 12. Data: 2012-08-19 09:07:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-08-19 08:35, Użytkownik Danusia napisał:
> [...]
    > zasiłek do Urzędu Pracy. Ale nie oznacza to że ZUS automatycznie potrąci Ci
    > te pobrane zasiłki z renty i przekaże do Urządu Pracy.

    Ale w praktyce zus to robi (potrąca renciście i zwraca lokalnemu
    urzędowi) bo tak jest prościej i szybciej, nie wierzysz to poszukaj
    kogoś kto dostał rentę w trakcie pobierania zasiłku zamiast
    teoretyzować.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2012-08-19 23:26:00
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-08-18 17:24, RadoslawF pisze:

> [...]
    > I rentę często dostaje w trakcie pobierania zasiłku.
    > Dalej jest dokładnie tak jak opisałem wcześniej.

    Nie, rencista RadoslawF !

    --
    animka

  • 14. Data: 2012-08-20 08:44:13
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

> [...]
    > urzędowi) bo tak jest prościej i szybciej, nie wierzysz to poszukaj
    > kogoś kto dostał rentę w trakcie pobierania zasiłku zamiast

    To co ZUS może potrącić z renty lub emerytury oraz jak jest dokładnie podane
    w art.139 i 140 ustawy o emeryturach i rentach z FUS.
    Jeżeli Urząd Pracy wystąpi do ZUS o potrącenie nienależnie wypłaconych kwot
    zasiłku dla bezrobotnych to ZUS te kwoty oczywiscie potrąci (ale nie w
    całosci lecz w wielu ratach zgodnie z art.140). Aby Urząd Pracy wystąpił do
    ZUS musi mieć podstawę czyli zgłoszenie pobierającego . ZUS zazwyczaj nie
    wie że ktoś pobiera zasiłek dla bezrobotnych (wyjątkiem są bardzo małe
    oddziały - gdzie wszyscy o wszyskich wszysko wiedzą).

    pozdr

  • 15. Data: 2012-08-20 21:29:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-08-20 08:44, Użytkownik Danusia napisał:

> [...]
    > wie że ktoś pobiera zasiłek dla bezrobotnych (wyjątkiem są bardzo małe
    > oddziały - gdzie wszyscy o wszyskich wszysko wiedzą).

    Opisałem stan faktyczny sprzed kilku lat w jednym z miast wojewódzkich.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2012-08-21 03:17:13
    Temat: Re: zasi?ek a renta
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-08-20 08:44, Danusia pisze:
> [...]
    >>
    > To co ZUS mo?e potr?ci? z renty lub emerytury oraz jak jest dok?adnie podane
    > w art.139 i 140 ustawy o emeryturach i rentach z FUS.
    > Je?eli Urz?d Pracy wyst?pi do ZUS o potr?cenie nienale?nie wyp?aconych kwot
    > zasi?ku dla bezrobotnych to ZUS te kwoty oczywiscie potr?ci (ale nie w
    > ca?osci lecz w wielu ratach zgodnie z art.140). Aby Urz?d Pracy wyst?pi? do
    > ZUS musi mie? podstaw? czyli zg?oszenie pobieraj?cego . ZUS zazwyczaj nie
    > wie ?e kto? pobiera zasi?ek dla bezrobotnych (wyj?tkiem s? bardzo ma?e
    > oddzia?y - gdzie wszyscy o wszyskich wszysko wiedz?).

    Ustaw sobie swojego outłuka bo krzaki sadzisz. Tego nie warto czytać.

    --
    animka