  • 11. Data: 2004-03-26 15:41:13
    Temat: Re: zalegly ZUS
    Od: "Mister Proper" <m...@w...pl>

    > Bardzo gorąca prośba. Napisz dokładniej jak to zrobiłeś.

    Początkowo byłem nastawiony ugodowo i zaproponowałem ZUSowi, że spłacę
    zaległość w ratach. Przedstawiłem plan spłat. ZUS na to nie przystał.
    Odpowiedzieli, że co najwyżej mogę złożyć wniosek o rozłożenie na raty
    wpłacając jednocześnie jakąś tam kwotę. Ile, teraz dokładnie nie pamiętam.
    Potem dopiero oni rozpatrzą wniosek i albo rozłożą albo nie. Gdzie więc
    jakakolwiek możliwość negocjacji. Poskarżyłem się na takie postawienie
    sprawy w centrali ZUS oraz w ministerstwie pracy. Po jakimś czasie przyszedł
    komornik a za pół roku jeszcze raz i za jakiś czas jeszcze raz. ponieważ nie
    było co zająć więc naczelnik Urzędu Skarbowego sporządził i przesłał do ZUSu
    zaświadczenie o nieściągalności zadłużenia - to jest warunek niezbędny (to
    zaświadczenie) aby ubiegać sie o umorzenie. Wobec tego powołując się na to
    (nieściągalność) wystąpiłem do ZUSu o umorzenie zaległości. (Zaznaczam, że
    występowałem jako pełnomocnik swojego syna w tej sprawie od początku do
    końca, do tego nie trzeba być prawnikiem). Zus, zgodnie z przewidywaniem
    odmówił argumentując, że syn jest jeszcze młody i pewnie się dorobi to wtedy
    będzie można z niego zedrzeć!!!!!!!
    Teraz była więc podstawa do zaskarżenia decyzji ZUSu do Sądu Pracy. Tak
    zrobiłem. Sąd pracy (zgodnie z przewidywaniem) podtrzymał decyzję ZUSu.
    Podtrzymał też, na szczęście dla nas, idiotyczne uzasadnienie co ułatwiało
    apelację (nierówne traktowanie podmiotów młody a stary, a ustawa nie
    wspomina o wieku, wymienia inne warunki umorzenia, które były spełnione).
    Co prawda nie bardzo wierzyłem ale postanowiłem konsekwentnie wyczerpać
    wszystkie środki prawne zanim spalę ZUS i udało się. Sąd Apelacyjny przyznał
    mi rację a ZUSowi nakazał umorzenie zadłużenia!!!!
    Wyrok jest prawomocny.
    Życzę szczęścia w walce ze złodziejami,
    Pozdrawiam
    MP

  • 12. Data: 2004-03-26 22:29:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Mister Proper napisał:
    [..]
    > Po jakimś czasie przyszedł komornik

    Chyba raczej poborca podatkowy, co ?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 13. Data: 2004-03-27 09:06:48
    Od: "Mister Proper" <m...@w...pl>

    > Chyba raczej poborca podatkowy, co ?

    Być może, czy nazwa jest ważna. Był pracownikiem US i przyszedł wyegzekwować
    zadłużenie - bezskutecznie.
    Dla mnie to komornik.
    MP

  • 14. Data: 2004-03-27 12:06:03
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Mister Proper napisał:
    > Być może, czy nazwa jest ważna. Był pracownikiem US i przyszedł wyegzekwować
    > zadłużenie - bezskutecznie.
    > Dla mnie to komornik.

    To był poborca skarbowy. A różnica jest dramatyczna.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 15. Data: 2004-03-27 13:11:49
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    obecnie nie jest już konieczne stwierdzenie nieściągalności długu
    można się ubiegać o umorzenie "w uzasadnionych przypadkach"
    art. 28 ust 3a

  • 16. Data: 2004-03-28 09:58:43
    Od: "Gosia" <m...@p...onet.pl>

    > obecnie nie jest już konieczne stwierdzenie nieściągalności długu
    > można się ubiegać o umorzenie "w uzasadnionych przypadkach"
    > art. 28 ust 3a

    Jesli mozna dopytać - art. 28 ust 3a jakiej ustawy?
    I co ewentualnie moga oznaczać te uzasadnione przypadki?

    Pozdrawiam,
    Gosia

  • 17. Data: 2004-03-28 14:29:15
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@W...gazeta.pl>

    Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > To był poborca skarbowy. A różnica jest dramatyczna.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Różnica byłaby dramatyczna jakby to był Sasza.
    Tomek

  • 18. Data: 2004-03-28 21:35:38
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    wystąp o umorzenie
    odwołaj się od decyzji a zobaczysz
    jeszcze nie słyszałem żeby zus umorzył coś bez stwierdzenia nieściągalności
    długów przez komornika
    ale zawsze warto spróbować szczególnie że sądy są bardziej liberalne niż
    zusiki :))
    i znają się na prawie w przeciwieństwie do zusu :)))

  • 19. Data: 2004-03-30 09:06:27
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    Użytkownik "pablio" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nieściągalności
    > długów przez komornika
    > ale zawsze warto spróbować szczególnie że sądy są bardziej liberalne niż

    No to i ja zapytam:
    Składka zdrowotna za 03/1999, wezwanie do zapłaty z odsetkami w 02/2004,
    składka zapłacona 10.02.2004, prośba o umorzenie odsetek (2x więcej niż
    kwota należności!) odrzucona.
    Od 2000 nie ma już działalności, a człowiek pracuje dalej na etacie. Czy w
    Sądzie da się wygrać sprawę o umorzenie odsetek?

    TomekS

  • 20. Data: 2005-09-14 18:05:34
    Od: werojka<w...@o...pl>

    prosze napiszcie wiecej na tenat pisma umozajacego, mam zaleglosc ok 1,5roku nie
    jestem w stanie splacac, a wiem ze mozna to w ZUSie umozyc, jakich argumentow i
    jak ma wygladac to pismo ????????? wazne

    -> http://usenet.pomocprawna.info