  • 1. Data: 2005-05-14 07:21:22
    Temat: zakupy na odleglosc a zwrot towaru
    Od: BbT <marcin@nie_lubie_spamu.zdroje.one.pl>

    Wiem, ze zamawiajac towar w sklepie internetowym, przysluguje prawo do
    jego zwrotu w okresie bodajze 30dni od zakupu. Jaki jest warunek takiego
    zwrotu? Czy towar musi byc koniecznie zamawiany przez formularz na
    stronie www? Czy sprawa ma sie tak samo, gdy firma nie ma swojego sklepu
    on-line, a zamawiamy z niej towar na odleglosc?

    --
    Pozdrawiam:
    BbT

  • 2. Data: 2005-05-14 07:51:27
    Temat: Re: zakupy na odleglosc a zwrot towaru
    Od: grizz <g...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 May 2005 09:21:22 +0200, BbT
    <marcin@nie_lubie_spamu.zdroje.one.pl> napisał:

> [...]
    > stronie www? Czy sprawa ma sie tak samo, gdy firma nie ma swojego sklepu
    > on-line, a zamawiamy z niej towar na odleglosc?

    10dni, Możesz zwrócic bez podania przyczyn.

    --
    ==||===grizz===-
    Voiceless it cries,

  • 3. Data: 2005-05-14 08:30:05
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    grizz napisał(a):
    > 10dni, Możesz zwrócic bez podania przyczyn.

    Chyba że nie zostałeś poinformowany przez sklep o przysługującym Ci
    prawie, wtedy bodajże 3 miesiące.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2005-05-14 08:52:15
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    grizz wrote:

    > 10dni, Możesz zwrócic bez podania przyczyn.

    a mogę zwrócić oprogramowanie kupione przez internet ?
    nie wiem czy sklep się na to zgodzi bo oprogramowanie mogłem skopiować a
    jest drogie.

  • 5. Data: 2005-05-14 08:58:43
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    firma mm napisał(a):
    > a mogę zwrócić oprogramowanie kupione przez internet ?
    > nie wiem czy sklep się na to zgodzi bo oprogramowanie mogłem skopiować a
    > jest drogie.

    "Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na
    nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich
    oryginalnego opakowania"

    KG

  • 6. Data: 2005-05-14 09:45:49
    Od: BbT <marcin@nie_lubie_spamu.zdroje.one.pl>

    > 10dni, Możesz zwrócic bez podania przyczyn.

    A jak wyglada taki zwrot w praktyce? Wysyla sie do sprzedajacego
    przesylke za pobraniem, ktora on jest zobowiazany odebrac?

    --
    Pozdrawiam:
    BbT

  • 7. Data: 2005-05-14 09:47:40
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > nie wiem czy sklep się na to zgodzi bo oprogramowanie mogłem skopiować a
    > jest drogie.

    a co ma fakt skopiowania do rzeczy?
    to Twoj w razie czego problem.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2005-05-14 15:37:52
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d64hl6$gi0$1@nemesis.news.tpi.pl>, BbT wrote:

    > A jak wyglada taki zwrot w praktyce? Wysyla sie do sprzedajacego
    > przesylke za pobraniem, ktora on jest zobowiazany odebrac?

    To już jak się umówisz ze sprzedawcą. Ja odsyłałam przesyłką
    rejestrowaną, a zwrot dostałam na konto. Pobranie jest droższe.

    Renata

  • 9. Data: 2005-05-14 20:51:44
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    kam wrote:

> [...]
    > 2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na
    > nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich

    zaraz, to będzie ta licencja celofanowa, coś słyszałem na ten temat. a co
    jeśli ja nie pakuję dyskietek w celofan ? czy otwarcie koperty w której
    przesyłany był program poprzez pocztę można uważać za to samo ?

  • 10. Data: 2005-05-15 09:25:07
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    firma mm napisał(a):

    > zaraz, to będzie ta licencja celofanowa, coś słyszałem na ten temat. a
    > co jeśli ja nie pakuję dyskietek w celofan ? czy otwarcie koperty w
    > której przesyłany był program poprzez pocztę można uważać za to samo ?

    MZ nie, to nie jest oryginalne opakowanie, a tylko zabezpieczenie do
    przesyłki.. Natomiast juz otwarcie drugiej, wewnętrznej koperty,
    uznałbym za usunięcie opakowania (przecież to nie musi byc folia). Warto
    jednak żeby jasno wynikało z okoliczności (załączonego pisma, opisu
    itp.) co jest w tej kopercie.
    A jeśli nie zostały spełnione przesłanki z przepisu (usunięcie
    oryginalnego opakowania), to konsument ma prawo odstąpić od umowy.

    KG