    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakłócanie spokoju
    Date: Tue, 16 Dec 2003 10:13:29 +0800
    <brccrp$fmp$1@nemesis.news.tpi.pl> <bregor$k27$1@dns.ats.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <X...@2...7.19.17>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <o...@z...router>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <brhm5u$c5t$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <bri0eu$hjs$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <u...@z...router>
    <s...@1...acn.waw.pl>

    In article <s...@1...acn.waw
    .pl>, Renata Gołębiowska wrote:

    > Przecież nigdzie nie twierdzę, że uprawnia.

    Ale stosujesz argumenację jakby uprawniało, tj. na zarzut że tak
    zrobiłaś podajesz powody dla których tak zrobiłaś. Te powody mogą Cię
    usprawiedliwiać na gruncie towarzyskim a to jest dyskusja na gruncie
    prawnym :)

    > Ale świadomie i z premedytacją to nie są synonimy.

    No w rozumieniu potocznym są bardzo blisko znaczeniowo. Premedytacja
    zakłada czynny związek przyczynowo-skutkowy świadomości z danym czynem.
    Fakt, że możesz być wniesiona wbrew swojej woli i tez będzie to świadomie
    A zresztą bardziej już książkowo: Premedytacja to obmyślenie czegoś
    naprzód, ułożenie planu działania (vide słownik PWN). W momencie
    zauważenia braku biletu obmysliłaś sobie taki plan, że złamiesz prawo, a
    potem spróbujesz naprawić co nabroiłaś. Coś się nie zgadza? :) Nie z
    premedytacja byłoby np. gdybys już po rozpoczęciu jazdy zauważyła brak
    biletu. Po, a nie przed.

    --
    Marcin