eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakaz swiadczenia uslug---czy nalezy mi sie rekompensata ?? › Re: zakaz swiadczenia uslug---czy nalezy mi sie rekompensata ??
    From: "weronika " <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz swiadczenia uslug---czy nalezy mi sie rekompensata ??
    Date: Tue, 10 Jun 2003 20:05:40 +0000 (UTC)

    Krzysztof Gil <k...@p...pl> napisał(a):

    > Przede wszystkim nie zostalo spelnione postanowienie obligatoryjne
    > dotyczace wysokosci i sposobu zaplaty odszkodowania.
    >
    > Jezeli wiec umowa slowem nie mówi, ze z tego tytulu bedziesz otrzymywal
    > lub otrzymales odszkodowanie karencyjne...
    > mozesz uzyc jej jako papieru toaletowego lub wystapic z pismem do strony
    > o ustalenie wysokosci odszkodowania z w/w tytulu, jak Ci wygodniej.

    Sądy na szczęście mają inne zdanie.

    Art. 101/2. § 1. Przepis art. 101/1 § 1 stosuje się odpowiednio, gdy
    pracodawca i pracownik mający dostęp do szczególnie ważnych informacji,
    których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę, zawierają umowę o
    zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy. W umowie określa się także
    okres obowiązywania zakazu konkurencji oraz wysokość odszkodowania należnego
    pracownikowi od pracodawcy, z zastrzeżeniem przepisów § 2 i 3.
    § 2. Zakaz konkurencji, o którym mowa w § 1, przestaje obowiązywać przed
    upływem terminu, na jaki została zawarta umowa przewidziana w tym przepisie,
    w razie ustania przyczyn uzasadniających taki zakaz lub niewywiązywania się
    pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania.
    § 3. Odszkodowanie, o którym mowa w § 1, nie może być niższe od 25%
    wynagrodzenia otrzymanego przez pracownika przed ustaniem stosunku pracy
    przez okres odpowiadający okresowi obowiązywania zakazu konkurencji;
    odszkodowanie może być wypłacane w miesięcznych ratach. W razie sporu o
    odszkodowaniu orzeka sąd pracy.

    Art. 18. § 1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których
    podstawie powstaje stosunek pracy, nie mogą być mniej korzystne dla
    pracownika niż przepisy prawa pracy.
    § 2. Postanowienia umów i aktów, o których mowa w § 1, mniej korzystne dla
    pracownika niż przepisy prawa pracy są nieważne; zamiast nich stosuje się
    odpowiednie przepisy prawa pracy.

    Jeśli więc pracodawca "zapomniał" o odszkodowaniu, to i tak należy sie
    minimum 25% wynagrodzenia.
    W.