eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakaz swiadczenia uslug---czy nalezy mi sie rekompensata ?? › Re: zakaz swiadczenia uslug---czy nalezy mi sie rekompensata ??
    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz swiadczenia uslug---czy nalezy mi sie rekompensata ??
    Date: Tue, 10 Jun 2003 21:41:46 +0200

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3EE62F56.2060301@poczta.onet.pl...

    > Tylko, że to wymogi z kodeksu pracy, a tu mowa o prowadzeniu
    > działalności i świadczeniu usług. To chyba nie ta sama sytuacja...

    O ile się nie mylę (a mogę, przyznaję), to w zasadzie nie ma innego prawa,
    które zakaz konkurencji normuje. Pewne zapisy istnieją przy spółkach,
    ale mają na celu bardziej wiązanie wewnętrzne (udziałowiec, prokurent, itp).
    Jedynymi więc zapisami, do których można się odwołać to te z prawa pracy,
    które w zasadzie dają mozliwość "pracodawcy" stosowania takowego,
    dodatkowego uzgodnienia jakim jest zakaz konkurencji. Może on się
    tyczyć pracownika, byłego pracownika, ale także osoby świadczącej usługi
    np. na podstawie umowy agencyjnej.