    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajebali mi motór
    Date: Sun, 13 Aug 2023 23:49:02 +0200

    > Będzie chciał, to powie kto - ale wątpię. Najprędzej wróci do Ciebie po
    > pieniądze za zwrot motocykla. Nie koniecznie musi go w ogóle mieć, jak
    > również niekoniecznie musi być prawdą, że oni cokolwiek mu mówili.

    Raczej go nie ma. Faktem jest że wie kto i był przy tym.

    > Nie on jest istotny, tylko nagranie. Jesteś stroną postępowania. Możesz
    > złożyć wniosek dowodowy, by przesłuchano tego ochroniarza.

    Raczej tego typa co z nimi pił.

    > Powinieneś dostać takie dwie kartki z pouczeniami i to, co Ci pisze masz
    > w tych kartkach.

    Mam. Przeczytam.

    > Zajrzyj do ustawy. Są paserki u myślne i nieumyślne. Jedna i druga jest
    > przestępstwem.

    Zajrzę.

    > Jak zeznasz nieprawdę, to nie trzeba Ci już udowadniać, że jechał i
    > dostaniesz zarzut fałszywych zeznań.

    Kto jechał? Ja? Ja bym wtedy już miał zarzuty za sam fakt zgłoszenia
    fałszywych zeznań przy kradzieży.

    > To już wiesz.

    No właśnie nie wiem. 112 czy lokalny dyżurny? Obstawiam, że dyżurny -
    pytałem czy do nich na kryminalnych czy na prewencję - powiedziała że
    _chyba_ na prewencję. Czyli nie do nich. Obstawiam, że ci powiedzą że do
    nich też nie i na 112 albo do kryminalnych.

    > Jest jeszcze taka aplikacja na telefon "Moja Komenda" i
    > t6am sobie po adresie wyszukujesz lokalnego dyżurnego.

    No właśnie u nas jest dwóch. Do którego?

    > Jeśli ich znasz i powiesz to, to podjedzie patrol i ich wylegitymuje.
    > Potem porównają z monitoringiem CCTV. Natomiast może też tak być, że
    > gość podjechał furgonetką i zaproponował im załadowanie "swojego"
    > motocykla za przysłowiową flaszkę wina owocowego.

    Dogadani byli wcześniej - wstali jak podjeżdzał. Więc numery do siebie
    raczej znali.

    > A dla Ciebie? Bo oni będą chcieli Tobie go zwrócić, a nie środowisku.

    Najpierw musieli by mieć do mnie kontakt. Nie zapytał, więc nie sądzę że
    zna.

    > Jeśli ten adres w nagłówku z "1" jest prawdziwy, to nic nie musisz, ale
    > wygląda mi na antyspamowy.

    Jest antyspamowy. Podeślę ci jutro prawdziwy. Może być na służbowy?
    Kiedyś się zastanawiałem czy to rzeczyiście ty:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!