  • Data: 2010-03-14 22:02:39
    Temat: Re: zaiks, umowa
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14-03-2010 22:39, grzeda pisze:
    > Ok, ale knajpa upadla z mojej winy, bo nie bylem wystarczajaco
    > przedsiebiorczy. Nie zdarzyla sie zadna katastrofa. Knajpa padla z
    > przyczyn czysto ekonomicznych.

    To nieco zmienia postać rzeczy, ale nie zmienia mojego wniosku, że nie
    powinieneś być zobowiązany do płacenia za okres, w którym umowa nie może
    - z przyczyn obiektywnych - być wykonywana. Bo ZAIKS udziela licencji na
    dany lokal, a skoro nie masz do niego prawa, to za co ZAIKS ma brać
    pieniądze? Tylko jak to ugryźć... Nienależne świadczenie? Sprzeczność z
    zasadami współżycia społecznego (art. 5 KC)? Jeżeli to są duże kwoty i
    nie chcesz płacić, to poradź się radcy prawnego, jeśli nie uzyskasz
    innej odpowiedzi na grupie.

    --
    .B:artek.