  • 1. Data: 2005-03-12 10:44:10
    Temat: zagraniczne prawojazdy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    Art. 94. 2. Osoba posiadająca krajowe prawo jazdy wydane za granicą może
    otrzymać prawo jazdy odpowiedniej kategorii po oddaniu zagranicznego
    dokumentu organowi wydającemu prawo jazdy, z zastrzeżeniem ust. 4. Jeżeli
    prawo jazdy wydane za granicą nie jest określone w konwencjach o ruchu
    drogowym, dodatkowym warunkiem otrzymania polskiego prawa jazdy jest
    zdanie części teoretycznej egzaminu państwowego i przedstawienie
    uwierzytelnionego tłumaczenia zagranicznego dokumentu.

    A co w sytuacji jeśli nie pokrywają się "widełki"? Przykładowo, zagranicą,
    motocykl, widełki są 1) do 200cm3 2) 200-400 3) 400 i wiecej, bez uwag
    odnośnie mocy. Ktoś ma zagraniczne kategori (1). Rozumiem, że będzie
    egzamin z cz. teoretycznej, ale jakie sie po tym uzyska prawojazdy A1 czy
    A?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2005-03-12 10:57:18
    Temat: Re: zagraniczne prawojazdy
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:q5hu0d.9oi.ln@ziutka.router...

> [...]
    > motocykl, widełki są 1) do 200cm3 2) 200-400 3) 400 i wiecej, bez uwag
    > odnośnie mocy. Ktoś ma zagraniczne kategori (1).

    Dlaczego egzamin?

    >ale jakie sie po tym uzyska prawojazdy A1 czy
    > A?

    Dlaczego nie A??

    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2005-03-12 11:26:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d0uhu5$om4$1@opal.icpnet.pl>, Leszek wrote:
> [...]
    >
    > Dlaczego egzamin?

    [..]Jeżeli prawo jazdy wydane za granicą nie jest określone w konwencjach

    Przez ww. konwencję rozumiem ustalony zbiór zasad i wzorców dotyczących
    dokumentu PJ i ewentualnie procedur jego uzyskania. Zgaduję że większość
    krajów UE stosuje się do tej konwencji. Jeśli tak to MZ owe widełki
    powinny się pokrywać. Jeśli tak nie jest to oznacza że dane PJ nie jest
    zgodne z konwecją.
    Czy to dotyczy czegoś innego? Faktycznie, jest tam użyta liczba mnoga.

    > Dlaczego nie A??

    Np. dlatego, że teoretycznie mógłbym wtedy prowadzić motocykl
    na który nie uzyskałem w wyjściowym kraju upawnień. W skrajnej sytuacji,
    wracam za granicę i wymieniam polskie "A" na kategorię "3".

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2005-03-12 11:46:44
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:qkju0d.3qi.ln@ziutka.router...

    > Czy to dotyczy czegoś innego? Faktycznie, jest tam użyta liczba mnoga.

    Dotyczy np. praw jazdy wydanych w USA które nie podpisały konwencji.
    "Widełki" to co innego.

    > Np. dlatego, że teoretycznie mógłbym wtedy prowadzić motocykl
    > na który nie uzyskałem w wyjściowym kraju upawnień.

    W Polsce zdawałem na prawo jazdy kat.A na WSK 125. Chcąc jeździć Hondą 500
    mam zdawać ponownie??

    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2005-03-12 12:22:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d0ukqq$sfh$1@opal.icpnet.pl>, Leszek wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    > wiadomości news:qkju0d.3qi.ln@ziutka.router...
    > Dotyczy np. praw jazdy wydanych w USA które nie podpisały konwencji.
    > "Widełki" to co innego.

    MZ widełki są elementem tej konwencji.

    > W Polsce zdawałem na prawo jazdy kat.A na WSK 125. Chcąc jeździć Hondą 500
    > mam zdawać ponownie??

    Przecież to nie ta sytuacja. To tak jakbyś w Polsce zdawał na A1 a
    zagranicą nie byłoby kategorii odpowiadającej do 125 cm3 tylko np. do 200.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-03-12 12:40:19
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:cumu0d.msi.ln@ziutka.router...

    > MZ widełki są elementem tej konwencji.

    Pomyśl logicznie. Polskie prawko jest niezgodne z konwencją? A niemieckie?
    Czytałeś ją? Widziałeś te "widełki" ?

    > Przecież to nie ta sytuacja. To tak jakbyś w Polsce zdawał na A1 a
    > zagranicą nie byłoby kategorii odpowiadającej do 125 cm3 tylko np. do 200.

    Więc dostałbym A.

    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2005-03-12 12:56:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d0unv8$bq$1@opal.icpnet.pl>, Leszek wrote:
> [...]
    > wiadomości news:cumu0d.msi.ln@ziutka.router...

    > Pomyśl logicznie. Polskie prawko jest niezgodne z konwencją? A niemieckie?

    Tu nie ma co logicznie myśleć. Brak danych, bo przynajmniej ja tej
    konwencji w szczegółach nie znam.

    > Więc dostałbym A.

    Wątpię. Państwo z którego widełki wcześniej podawałem to Singapur. Masz
    tam 3 kategorie motocyklowe: 2a, 2b i 2, odpowiadające właśnie tym
    widełkom. Każda z nich to egzamin i teoretyczny i praktyczny. Aby uzyskać
    2b musisz mieć 2a i to co najmniej rok czasu. Podobnie z 2. Sądzisz, że
    dostałbyś z buta 2 pokazując polskie A1? Mam wątpliwości czy dostałbyś 2a
    mimo że sama konwersja jest jak najbardziej możliwa i odbywa się na
    podobnych zasadach co w Polsce.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2005-03-12 18:46:21
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:4tou0d.fti.ln@ziutka.router...

    > Tu nie ma co logicznie myśleć. Brak danych, bo przynajmniej ja tej
    > konwencji w szczegółach nie znam.

    A ja na tyle, aby wiedzieć, że polskie jest zgodne z konwencją. Niemieckie
    również a posiada inne kategorie.

    Tak sądzę.

    pzdr
    Leszek