  • 11. Data: 2004-12-10 07:55:11
    Temat: Re: zaginela paczka itd..
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Janusz" <j...@a...net.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:4o0fss7l4ldv.jlo5171688x6.dlg@40tude.net

    > Pozwole sie nie zgodzic. Za przesylke i tak placi w 99% kupujacy.
    > Dlatego od kupujacego zalezy jak towar bedzie przeslany. O ile
    > kupujacy nie zastrzeze inacej, to sprzedawca moze wyslac go
    > w dowolny sposob (zazwyczaj po prostu standardowy).
    > Powszechnie wiadomo, ze kupujacy chcac zminimalizowac koszta
    > chce to poslac jak najtaniej.
    > Mozna miec pretensje, jak sprzedawca wysle paczke zle zabezpieczona,
    > wtedy to jego wina jak z paczka sie cos stanie.

    Pozwolę się nie zgodzić. Jeśli nie była takiej opcji w opisie
    aukcji to kupujący nie musi wiedzieć, że istnieje taka
    możliwość. Może to być jego pierwszy kontakt z Pocztą
    Polska (paczki) i to kupujący powinien sugerować formę
    wysyłki, czy to paczką wartościową czy spedycją.

    Kupujący nie płaci 99% za przesyłkę, a zawsze 100%.
    Zdarza się, że sprzedający żąda i 120/150% prawdziwych
    kosztów wysyłki.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Uśmiechnij się... jutro będzie Lepper."

  • 12. Data: 2004-12-10 08:01:53
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Fri, 10 Dec 2004 08:49:19 +0100, Andrzej Lawa wrote:
    > Dodatkowo Art. 547 par. 2 KC wyraźnie mówi, że ewentualne koszta
    > ubezpieczenia ponosi kupujący - z czego IMHO wynika, że powinien
    > zadeklarować, czy sobie tego życzy (bo inaczej to tak, jakby sprzedający
    > 'wmuszał' mu dodatkową płatną usługę).

    Dokladnie.
    Wiem, ze sytuacja jest nieprzyjemna, ale O ILE sprzedawca
    ma papiery poswiadzcajace wysylke, to niestety ryzyko bylo kupujacego.
    Wazne jest zeby sprzedawca mial wyrazne papiery, oryginal.
    Niestety jakies skany czy cos latwo podrobic - dlatego na to trzeba
    uwazac. Niestety zdarzaja sie tacy oszusci ktorzy wmawiaja ze cos
    wyslali, a nie wyslali:(

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 13. Data: 2004-12-10 08:04:47
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Janusz" <j...@a...net.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:1myykdl3wzdgh$.84wzmgdd7dw9.dlg@40tude.net

> [...]
    > Niestety jakies skany czy cos latwo podrobic - dlatego na to trzeba
    > uwazac. Niestety zdarzaja sie tacy oszusci ktorzy wmawiaja ze cos

    Ale to *wysyłającemy* zginęła ta paczka.
    *Wysyłającemu_sprzedającemu* , a nie
    kupującemu - więc jak myślisz czyj to
    problem.?

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Nie ważne jak dobrze wykonasz robotę, Twój

  • 14. Data: 2004-12-10 08:06:03
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Fri, 10 Dec 2004 08:55:11 +0100, Andrzej_K wrote:
> [...]
    [...]
> [...]
    >
    > Kupujący nie płaci 99% za przesyłkę, a zawsze 100%.
    > Zdarza się, że sprzedający żąda i 120/150% prawdziwych

    chodzilo o 99% przypadkow sprzedazy. Sa aukcje na ktorych sprzedajacy
    pokrywa koszta przesylki.

    Jesli chodzi o przypuszczenie, ze to pierwszy w zyciu kontakt z poczta
    kupujacego, to musisz przyznac, ze jest nieco naciagane.
    Przeciez sprzedajacy nie bedzie kazdemu kupujacemu przedstawial pelnej
    oferty uslug poczty polskiej na wszelki wypadek gdyby kupujacy
    pierwszy raz sie z nia zetknal.

    Ale przyznaje, ze byloby milo, jakby sprzedajacy zaproponowal
    wyslanie paczki przesylka ubezpieczona.

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 15. Data: 2004-12-10 08:06:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej_K wrote:

    > Pozwolę się nie zgodzić. Jeśli nie była takiej opcji w opisie
    > aukcji to kupujący nie musi wiedzieć, że istnieje taka
    > możliwość. Może to być jego pierwszy kontakt z Pocztą

    To już jest jego problem. Podobnie jak nieznajomość KC.

    ATSD zacytowałem parę dotyczących tego problemu przepisów KC - a ty
    nadal idziesz w zaparte... Jakieś problemy ze zrozumieniem zapisów ustawy?

    > Polska (paczki) i to kupujący powinien sugerować formę
    > wysyłki, czy to paczką wartościową czy spedycją.

    Podstawa prawna?

    > Kupujący nie płaci 99% za przesyłkę, a zawsze 100%.

    Serio? Ja czasem sprzedają różne niepotrzebne mi już rzeczy na allegro,
    i czasem kupujący zapłacił 0% za przesyłkę. Czary?

    > Zdarza się, że sprzedający żąda i 120/150% prawdziwych
    > kosztów wysyłki.

    A jak jesteś w stanie te koszta wyliczyć, hmm?

  • 16. Data: 2004-12-10 08:12:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej_K wrote:

    > Ale to *wysyłającemy* zginęła ta paczka.
    > *Wysyłającemu_sprzedającemu* , a nie
    > kupującemu - więc jak myślisz czyj to
    > problem.?

    No beton...

    Odporny na wiedzę i trudny do zarąbania...

    Art. 544 i 548 KC wyraźnie określają, że "chwilą wydania" jest chwila
    powierzenia przewiźnikowi, a od owej "chwili wydania" ewentualne
    zaginięcia paczki to już problem kupującego, który może się o to
    awanturować z pocztą.

  • 17. Data: 2004-12-10 08:13:32
    Od: "Schwester" <j...@c...com>

    wiadomości news:cpbjt8$1meo$1@news2.ipartners.pl...

    > A dodatkowo dobiję cię Art. 548. KC:

    ok, czuję sie dobity ;)

    pozdrawiam
    Schwester

  • 18. Data: 2004-12-10 08:14:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Schwester wrote:

    > ok, czuję sie dobity ;)

    "First Blood!" - jak cienkim głosem krzyczały Robalki (Worms) ;)

  • 19. Data: 2004-12-10 08:16:33
    Od: "dick" <d...@o...pl>

    > Witam mam taka sprawe czysto teoretyczna
    > kupilem towar na allegro powiedzmy za 800zl zaplacilem na konto
    > towar zostal wyslany paczka priorytet za 6zl bez ubezpieczenia itd
    > i teraz paczka zginela sprzedajacy zglasza to na poczte otrzymuje jakies
    > tam odszkodaowanie
    > chyba 60zl itd teraz czy nalezy mi sie zwrot pieniedzy (800zl) lub takiego
    > samego towaru od
    > sprzedawcy czy nie ?jakie na to sa przepisy?

    wlasnie chodzilo mi o ten przepis

    Patrz: Art. 544 KC
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do
    miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w
    razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu
    dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją
    przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

    pomijam fakt wysylania ubezpieczonej czy nie i czy paczka byla warta 800zl
    czy 10zl
    w aukcji tez nic nie bylo o ubezpieczeniu zwykla aukcja normalna wysylka
    paczka prior 6zl do 1kg
    zwykla aukcja na allegro :)
    interesuje mnie samo zdazenie i mozliowsc odzyskania pieniedzy od
    sprzedajacego
    ale przez ten przepis rozumiem ze nie ma na to szans w momencie gdy
    sprzedajacy nada paczke
    ma dowod nadania paczka jest juz sprzedana i jak zginie moja strata

  • 20. Data: 2004-12-10 08:20:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    dick wrote:

> [...]
    > w momencie gdy sprzedajacy nada paczke ma dowod nadania paczka
    > jest juz sprzedana i jak zginie moja strata

    Dokładnie. Możesz ewentualnie użerać się z pocztą, zawiadamiać o
    kradzieży na poczcie, ale szanse IMHO mizerne.