eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozaginela paczka itd.. › Re: zaginela paczka itd..
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Schwester" <j...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zaginela paczka itd..
    Date: Fri, 10 Dec 2004 08:09:57 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <cpbibd$7te$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <cpav3q$6fj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@a...biaman.net>
    <cpbest$1jqr$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: cnhcement.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1102662829 8110 80.55.122.62 (10 Dec 2004 07:13:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Dec 2004 07:13:49 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:262278
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:cpbest$1jqr$1@news2.ipartners.pl...
    > Andrzej_K wrote:
    >
    > > mieć pretensji. Jeśli zaś nie było takiej opcji
    > > to jest to błąd sprzedającego, Ty powinieneś
    > > otrzymać zakupiony towar lub zwrot pieniędzy.
    >
    > Dziwnie kombinujesz... Jakaś podstawa prawna?
    >
    > Co innego, gdyby paczka miała iść wartościowa, a poszła zwykła.
    >
    > Albo miała iśc kurierem, a poszła zwykłą pocztą.
    >
    > Ale jeśli jest tylko napisane, że 'przesyłka pocztą polską' to bez
    > dodatkowych informacji IMHO rozsądnie jest założyć, że chodzi o
    > najtańszą opcję.

    Kupujący wylicytował towar i za niego zapłacił. Sprzedający go nie
    dostaczył. Poczta nie wywiązała się z usługi zawartej ze sprzedającym (bo to
    on wysłał paczkę) a nie z kupującym.
    Sprzedający określił koszty dostarczenia towaru a kupujący je pokrył. To
    sprzedawca powinien zadbać o to, żeby wysłać wartościową paczkę i koszt
    takiej paczki podać w aukcji.

    Wyjątkiem może być sytuacja, kiedy kupujący chcąc obniżyc koszty po
    ustaleniu ze sprzedawcą bierze na siebie ryzyka zaginięcia przesyłki bez
    możliwości uzyskania odszkodawania (np. zwykły list zamiast poleconego lub
    paczka bez podanej wartości).

    pozdrawiam
    Schwester

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1