    From: "Xena" <t...@l...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zaciągniete kredyty konsumpcyjne, a rozwód
    Date: Sun, 17 Oct 2004 13:17:48 +0200

    In news:cktjo9$q4h$1@nemesis.news.tpi.pl,
    jacobs400 <p...@U...wp.pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl
    >
    > Nie, żadnej intercyzy czy coś takiego nie było, kredyty były na mnie,
    > na moje imię i nazwisko.

    I małżonka nie musiała _nic_ podpisać? Dziwne.

    > Wszystko to obecnie znajduje się u mnie w
    > domu, żona gdzieś wybyła, nie chce wracać do domu. Banki do mnie
    > piszą pisma odnośnie kredytów, a nie do niej, bo to na mnie było
    > brane.

    Piszą do Ciebie, bo jesteś głownym kredytobiorcą.

    > Czy kiedy sąd orzeknie rozwód, mogę po prostu oddać jej te
    > rzeczy? niech ona się dalej martwi?

    Myślę, że najlepiej jest udac się do banku, gdzie masz te kredyty i z
    bankiem ustalić jak będziecie je spłacać. Znajomy miał podobną sytuację i
    bank podpisał ugodę, że on spłaca część a część żona. On swoją spłaca
    regularnie a ex-małżonka średnio, ale czepiają się tylko jej.

    > Dodam, że rozwód będzie z
    > orzeczeniem o wyłącznie jej winie rozpadu małżeństwa.

    To Twoje pobożne życzenie. Sądy działają różnie. Poza tym rozwód z
    orzekaniem o winie ciągnie się zwykle latami i bank nie będzie czekał na
    spłate tyle czasu, tylko po prostu w najgorszym przypadku wyśle Ci
    komornika.
    Rozumiem, że chcesz pozbyć się teraz problemu ze spłata kredytu i
    posiadaniem tych rzeczy, ale postaw się na miejscu banku - dał swoje
    pieniądze Tobie, bo Ty twierdziłeś, że te rzeczy są Ci potrzebne, banku nie
    interesuje Twoja zmiana poglądów.

    > Kiedy byliśmy razem, stać mnie było na spłatę, teraz muszę wynajmować
    > opiekunkę do dzieci i masę innych spraw, które moja ex mi pomagała.
    > Dochodzą przedszkola, itp itd.

    Zażądaj alimentów od żony. Najlepiej nie w pozwie rozwodowym tylko w osobnej
    sprawie wcześniej. Jak zażądasz w pozwie rozwodowym, to wyrok alimentacyjny
    dostaniesz po kilku latach - z orzeczeniem rozwodu, a tak dostaniesz
    wcześniej alimenty. Jeśli Twoja małżonka przebywa w miejscu trudnym do
    ustalenia to jej obowiązek alimentacyjny wobewc dzieci spadnie na jej
    rodziców - przynajmniej tak było cały czas i nie sądzę, aby się coś
    drastycznie w tej kwestii zmieniło.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Miłość wybiera sobie małe miejsce,
    które rozjaśnia; wszystko pozostałe jest w jej cieniu