  • 1. Data: 2003-01-24 21:39:10
    Temat: zachowek
    Od: "Piotr Bodek" <p...@p...onet.pl>

    Ile wynosi procentowo zachowek gdy zostane wydziedziczony ?

    Z gory dzieki za odpowiedz
    Piotr Bodek

  • 2. Data: 2003-01-24 22:08:34
    Temat: Re: zachowek
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Piotr Bodek napisa_(a):

    > Ile wynosi procentowo zachowek gdy zostane wydziedziczony ?

    0 - wydziedziczenie to pozbawienie prawa do zachowku

    Ale jeśli chodzi o to ile wynosi zachowek jeśli jako spadkobierca
    ustawowy nie dostaniesz nic ze spadku (będzie testament) to jest to 1/2
    lub 2/3 (małoletni lub trwale niezdolny do pracy) tego co dostałbyś
    gdyby dziedziczenie było z ustawy.

    KG

  • 3. Data: 2003-01-24 22:25:09
    Temat: Odp: zachowek
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Piotr Bodek <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b0sbn8$54v$...@n...tpi.pl...
    > Ile wynosi procentowo zachowek gdy zostane wydziedziczony ?

    podaj przyczyne wydziedziczenia...

    Sandra

  • 4. Data: 2003-01-24 22:26:22
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> [...]
    > ustawowy nie dostaniesz nic ze spadku (będzie testament) to jest to 1/2
    > lub 2/3 (małoletni lub trwale niezdolny do pracy) tego co dostałbyś

    a przyadki

  • 5. Data: 2003-01-24 22:28:53
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Piotr Bodek napisa_(a):

    > 0 - wydziedziczenie to pozbawienie prawa do zachowku

    ale przyjmując,że wydziedziczenia nastąpiło na podst.art.1008-1009 k.c
    natomiast uprawnionymi będą zstępni wydziedziczonego zstępnego art.1011k.c

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-24 22:30:31
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0seke$9ba$...@a...dialog.net.pl...

    > Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    >
    > a przyadki

    przepraszam to niechcący :-)

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-24 22:54:04
    Od: "Piotr Bodek" <p...@p...onet.pl>

    > podaj przyczyne wydziedziczenia...
    Powiedzmy jest taka sytuacja - moja mama przepisuje caly swoj majatek na
    mojego brata, bo taka ma wizje. Co nalezy mi sie po jej smierci ?
    50 % tego co dziedziczylbym gdyby nie bylo testamentu ???
    Bo ja jakis czas temu slyszalem ze 10 % ... - wiec gdzie jest prawda ?

    Piotr

  • 8. Data: 2003-01-24 22:54:43
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > ale przyjmując,że wydziedziczenia nastąpiło na podst.art.1008-1009 k.c

    a jest jakaś inna podstawa? wydziedziczenia, a nie wyłączenia od
    dziedziczenia ;)

    > natomiast uprawnionymi będą zstępni wydziedziczonego zstępnego art.1011k.c

    a to się jakoś odnosi do pierwszego zdania czy to osobna uwaga?

    KG

  • 9. Data: 2003-01-24 23:20:48
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):

    > a jest jakaś inna podstawa? wydziedziczenia, a nie wyłączenia od

    ;-) powołanie sie na inne okoliczność niż określone w art. 1008 k.c
    wydziedziczenie bedzie wtedy nieważne ...

    > a to się jakoś odnosi do pierwszego zdania czy to osobna uwaga?

    w przypadku dlaszego postu zainteresowanego nie dot.

    Sandra

  • 10. Data: 2003-01-24 23:22:54
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Piotr Bodek napisa_(a):
    > 50 % tego co dziedziczylbym gdyby nie bylo testamentu ???
    > Bo ja jakis czas temu slyszalem ze 10 % ... - wiec gdzie jest prawda ?

    w kodeksie cywilnym :)
    art.991

    KG