  • 1. Data: 2006-02-01 21:44:16
    Temat: "zabójstwo przez zaniedbanie"
    Od: Simon di Gaddo <s...@i...pl>

    Witam...

    Chciałbym zapytać ekspertów :)

    "W wielu systema prawnych istnieje coś takiego, jak zabójstwo przez
    zaniedbanie"

    Prawda, czy fałsz?

    Toczy się spór na innej grupie dyskusyjnej i dla mnie, dla laika, brzmi
    to idiotycznie, ale oczywiście dopuszczam możliwość, że to ja się mylę :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-02-01 21:56:40
    Temat: Re: "zabójstwo przez zaniedbanie"
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Simon di Gaddo" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > "W wielu systema prawnych istnieje coś takiego, jak zabójstwo przez
    > zaniedbanie"
    >
    > Prawda, czy fałsz?

    ntg. :P

  • 3. Data: 2006-02-01 21:58:49
    Od: Simon di Gaddo <s...@i...pl>

    Heming napisał(a):

    > ntg. :P

    pl.fan.werdykt ? :D

  • 4. Data: 2006-02-01 22:32:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Simon di Gaddo [###s...@i...pl.###] napisał:

    Co do zasady nie ma żadnych przeciwwskazań, by i w naszym systemie
    skazać kogoś za zabójstwo przez zaniechanie. Klasycznym tego
    przykładem jest nieumyślne spowodowanie śmierci przez lekarza poprzez
    nieudzielanie pacjentowi pomocy - załóżmy pijany lekarz na oddziale
    nie tamuje na czas krwotoku.

  • 5. Data: 2006-02-01 23:07:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.02.2006 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > przykładem jest nieumyślne spowodowanie śmierci przez lekarza poprzez
    > nieudzielanie pacjentowi pomocy - załóżmy pijany lekarz na oddziale

    Zabójstwo z definicji tego słowa musi być umyślne. W sumie aż tak
    łatwo o przykład nie jest. Czy lekarze ze słynnej łódzkiej afery
    odpowiadają za zabójstwo czy za nieudzielenie pomocy (tam gdzie coś
    takiego miało miejsce)? Jest też spora różnica pomiędzy "zaniedbaniem" a
    "zaniechaniem". Tylko to drugie jest zawsze umyślne.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-02-01 23:25:23
    Od: "barakuda" <b...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > przykładem jest nieumyślne spowodowanie śmierci przez lekarza poprzez
    > nieudzielanie pacjentowi pomocy - załóżmy pijany lekarz na oddziale

    moim zdaniem nieumyślne spowodowanie śmierci nie jest zabójstwem ,a jest
    nieumyślnym spowodowaniem śmierci i może być dokonane tylko z winy
    nieumyślnej.
    zabójstwo jest przestępstwem dokonanym z winy umyślnej w zamjarze
    bezpośrednim lub w zamiarze ewentualnym.
    Przykład z lekarzem nie jest najszczęśliwszy, bowiem lekarz jako "fachowiec
    o szczególnych kwalifikacjach" wie i musi wiedzieć ,że nie tamowanie
    krwotoku może spowodować śmierć i i wiedząc o tym krwotoku nie tamuje go
    działa z winy umyślnej w zamiarze ewentualnym / jeżeli tego chorego tak
    naprawdę nie chciał zabić/,ale się na to godził ,a jeżeli chciał zabić to
    zamiar bezpośredni.
    Nieumyślne spowodowanie śmierci będzie wtedy gdy ten lekarz nie zatamował
    krwotoku dlatego ,że wskutek np.: niedbalstw nie dokładnie zbadał chorego i
    nie sprawdził czy jest krwotok czy go nie ma i wskutek tego nastąpił zgon.

    Użyte w zapytaniu słowo zaniedbanie możana róznie interpretować i jeżeli to
    czego zaniedbano wynikało ze szczególnego obowiązku ,a w wyniku tego
    zaniedbania doszło do śmierci ,oraz jeżeli osoba zobowiązana miała
    świadomość mogących wystąpić skutków zaniedbania to takiej osobie możan
    postawić zrzut ,a po jego udowodnienu skazać za zabójstwo /czyli czyn
    dokonany z winy umyślnej/ w zamiarze ewentualnym.

    barakuda

  • 7. Data: 2006-02-02 00:06:02
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 01.02.2006 Simon di Gaddo <s...@i...pl> napisa?/a:

    > "W wielu systema prawnych istnieje co? takiego, jak zabójstwo przez
    > zaniedbanie"
    >
    > Prawda, czy fa?sz?

    Prawda. Na przyklad Wielka Brytania - Gross negligence manslaughter.

    --
    Tomasz Trystula

  • 8. Data: 2006-02-02 06:54:47
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > nieumyślnej.
    > zabójstwo jest przestępstwem dokonanym z winy umyślnej w

    nie masz juz winy umyslnej, nieumyslnej.. teraz przestepstwo jest popelnione
    umyslnie lub nieu....

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-02-02 07:03:47
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lookasik napisał(a):
    > nie masz juz winy umyslnej, nieumyslnej..

    jak nie masz, jak masz ;)

    KG

  • 10. Data: 2006-02-02 08:41:07
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl>

> [...]
    > przykładem jest nieumyślne spowodowanie śmierci przez lekarza poprzez
    > nieudzielanie pacjentowi pomocy - załóżmy pijany lekarz na oddziale

    1). za zabojstwo przez zaniechanie oczywiscie mozna skazac

    Np. matka, ktora pozostawia dziecko w mieszkaniu i wyjezdza na kilka dni,
    jesli miala zamiar usmiercenia dziecka

    2). _nieumyslne_ spowodowanie smierci, to nieumyslne spowodowanie smierci
    (art. 155), a nie zabojstwo. Zabojstwo mozna popelnic tylko umyslnie (art. 8
    w zw. z art. 148)

    Pozdrawiam,
    Michal