  • 11. Data: 2007-05-06 01:25:03
    Temat: Re: za jazde bez PJ?
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Poszukałem.
    > Art 94 dla dziecka i art 96 dla rodzica kodeksu wykroczeń.
    > Oba zagrożone karą grzywny. Grzywna może być do 5000 zł.
    > A ty co znalazłeś?

    orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów

  • 12. Data: 2007-05-06 01:30:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "gardziej" <b...@b...pl> wrote in message

    > orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów

    a gdzie to znalazłeś i jakies uzasadnienie tez tam było? czy tylko ktoś
    sobie napisał.
    a może jeszcze przy okazji był na gazie? wówczas uwierzę

  • 13. Data: 2007-05-06 02:12:37
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > OK, spryciarzu, to ja poproszę podstawę prawną pozwalającą osobie bez
    > prawa jazdy kierować pojazdem podczas kursów na prawo jazdy ;->

    Rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie szkolenia, egzaminowania i
    uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i
    egzaminatorów.

  • 14. Data: 2007-05-06 09:41:57
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 06-05-2007 o 01:20:23 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Kierowca za prowadzenie pojazdu bez uprawnie?, a ten kto na to pozwoli?
    > dostanie swoje.

    Kierowca i ten, ktory na to pozwolil to jedna i ta sama osoba w tym
    przypadku.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 15. Data: 2007-05-06 22:50:08
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >
    >Rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie szkolenia, egzaminowania i
    >uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i

    We Włoszech nie trzeba było (nie wiem jak teraz) kończyć kursów na
    prawo jazdy a można było uczyć się pod kierunkiem osoby posiadającej
    prawko np. rodziców. Co prawda zwyczajowo egzamin w takim przypadku
    bywał bardziej drobiazgowy niż gdyby kandydat miał firmowe zaświadczenie
    ukończenia kursu.
    (Wg Paolo Cozza, uczestnika "Europa da się lubić")
    Niestety nie pamiętam, czy powiedziano wprost, że uczył się jeździć
    na normalnej drodze.

    Arek