eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoz życia spólki z o.o. - wyrażenie zgody przez jeden z organów › Re: z życia spólki z o.o. - wyrażenie zgody przez jeden z organów
  • Data: 2015-11-26 18:55:05
    Temat: Re: z życia spólki z o.o. - wyrażenie zgody przez jeden z organów
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26 lis 2015 o 14:33, xxx pisze:
    > Mam pytanie dotyczące interpretacji zapisu w umowie spólki z o.o.
    > Czy wg Was zapis " uchwały RN wymaga wyrażenie zgody na odpłatne i
    > nieodpłatne udostępnainie składników majątku trwałego spólki o wartości
    > jednostkowej powyżej x złotych (tu jest konkretna kwota) osobom trzecim"
    > obejmuje również sprzedaż (zbycie) czy też dotyczy np dzierżawy, najmu itp.
    >
    > Moim skromnym zdaniem taki zapis nie obejmuje sprzedazy (zbycia) ale
    > zastrzegam iz nie jestem prawnikiem.
    > Wasza opina byłaby mi bardzo przydatna

    "Udostępnienie" to oddanie do korzystania na podstawie np. umowy najmu,
    leasingu, użyczenia. Ale - jak ja rozumiem udostępnienie - nie będzie to
    sprzedaż. Sprzedając nie udostępniamy przedmiotu sprzedaży, tylko
    przenosimy jego własność.

    Z drugiej strony - na logikę - skoro RN powinna wyrażać zgodę np. na
    wynajęcie czegoś, to tym bardziej powinna zgadzać się na sprzedaż.
    Ech... prawnik z wyobraźnią to tego chyba nie pisał.

    --
    .B:artek.