  • 1. Data: 2015-11-26 14:33:12
    Temat: z życia spólki z o.o. - wyrażenie zgody przez jeden z organów
    Od: "xxx" <g...@w...pl>

    Mam pytanie dotyczące interpretacji zapisu w umowie spólki z o.o.
    Czy wg Was zapis " uchwały RN wymaga wyrażenie zgody na odpłatne i
    nieodpłatne udostępnainie składników majątku trwałego spólki o wartości
    jednostkowej powyżej x złotych (tu jest konkretna kwota) osobom trzecim"
    obejmuje również sprzedaż (zbycie) czy też dotyczy np dzierżawy, najmu itp.

    Moim skromnym zdaniem taki zapis nie obejmuje sprzedazy (zbycia) ale
    zastrzegam iz nie jestem prawnikiem.
    Wasza opina byłaby mi bardzo przydatna
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-11-26 14:50:07
    Od: "xxx" <g...@w...pl>

    Doadam jescze, że problem wyniknął przy likwidacji majatku trwałego poprzez
    jego sprzedaż. Czy w takim wypadku, zgodnie z zapisami umowy, rada nadzorcza
    winna wyrazić zgodę?

    Kolejnym niejasnym zapisem, jest moim zdaniem jest sformułowanie "o
    wartości". Czy dotyczy to wartości początkowej czy też wartości netto (po
    umorzeniu do czego ja się skłaniam)?
    uważam, ze skoro jest mowa o środkach trwałych to nomenklatura winna być
    odpowiednia do uzywanej powszechnie przy takich skłanikach majatkowych
    (wartość początkowa, wartość netto...).

  • 3. Data: 2015-11-26 18:55:05
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 26 lis 2015 o 14:33, xxx pisze:
> [...]
    > obejmuje również sprzedaż (zbycie) czy też dotyczy np dzierżawy, najmu itp.
    >
    > Moim skromnym zdaniem taki zapis nie obejmuje sprzedazy (zbycia) ale

    "Udostępnienie" to oddanie do korzystania na podstawie np. umowy najmu,
    leasingu, użyczenia. Ale - jak ja rozumiem udostępnienie - nie będzie to
    sprzedaż. Sprzedając nie udostępniamy przedmiotu sprzedaży, tylko
    przenosimy jego własność.

    Z drugiej strony - na logikę - skoro RN powinna wyrażać zgodę np. na
    wynajęcie czegoś, to tym bardziej powinna zgadzać się na sprzedaż.
    Ech... prawnik z wyobraźnią to tego chyba nie pisał.

    --
    .B:artek.