    From: "Markus" <A...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyzsza konieczość inaczej
    Date: Sat, 16 Oct 2004 19:32:12 +0200

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:ckrlha$j20$1@news.onet.pl...
    > Markus wyskrobał(a):
    >
    > Nagiąłeś. Uratować życie tej osobie można by na dziesiątki innych
    > sposobów:

    Mam jeden dzień , osoba jest umierająca , ciekawe jakie to sposoby???

    > lekarze mogliby odstąpić od wynagrodzenia,
    Ale nie odstępują , tutaj chodzi o to co ja mogę zrobić.

    >mógłbyś uczciwie zarobić,
    :))))) Już mówiłem że nie posiadam takich pieniędzy a zarobienie 100000zł to
    chyba niezła sztuka , szczególnie w 1dzień.

    > otrzymać wsparcie od jakiejś fundacji itp. Po drugie przeznaczając
    > pieniądze na operację nie ratujesz nikogo przed bezpośrednim
    > niebezpieczeństwem. Wykonanie operacji nie gwarantuje, że pacjent
    > wyzdrowieje.

    Gaszenie palącego się człowieka futrem również nie gwarantuje że przeżyje,
    takich gwarancji nigdy nie ma.

    >Po trzecie -
    > uważasz, że taka sytuacja powinna być chroniona przez prawo?

    Uważam że jezeli można poświęcić futro to również można poświęcić i
    100000zł.
    Prawo powinno traktować wszystkich równo i nie rozumiem dlaczego bank ma
    mieć w tym przypadku przywilej.

    >Jeżeli jakiś wewnętrzny głos mówi Ci, że jednak nie

    Wewnętrzny głos mówi mi że nie powinno istnieć coś takiego jak wyższa
    konieczność.

    Pozdrawiam.