  • 1. Data: 2007-02-21 20:11:53
    Temat: Re: wywłaszczenie??
    Od: "Zbyszek" <z...@g...com>

    Witam,

    > Art. 114.
    >
    > 1. Wszczęcie postępowania wywłaszczeniowego, z zastrzeżeniem ust. 2 i ust.
    > 3, należy poprzedzić rokowaniami o nabycie w drodze umowy praw określonych w
    > art. 112 ust. 3, przeprowadzonymi między starostą, wykonującym zadanie z
    > zakresu administracji rządowej, a właścicielem lub użytkownikiem wieczystym
    > nieruchomości, a także osobą, której przysługuje do nieruchomości
    > ograniczone prawo rzeczowe. W trakcie prowadzenia rokowań może być
    > zaoferowana nieruchomość zamienna.

    Pod warunkiem, że samorząd nie skorzysta z tak zwanej "specustawy",
    czyli
    Ustawa z dnia 18 października 2006 r. o zmianie ustawy o szczególnych
    zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg
    krajowych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. 2006 nr 220
    poz. 1601), postanowienia której
    nie wymagają nawet prowadzenia rokowań.
    Czyli, inaczej mówiąc niewiele będzie do powiedzenia na temat chęci
    sprzedaży nieruchomości lub jej części oraz bardzo
    mało i z kłopotami na temat ceny transakcji.

    > A ja mam inne pytanie, takie na które ustawa nie daje mi bezposredniej
    > odpowiedzi. Mam działkę budowlana, niedawno zmieniono miejscowy plan i
    > wiadomo już, że moja działka zostanie wykupiona przez gminę (poszerzenie
    > drogi) Problem w tym, że drogę będą poszerzać moze w 2010 a może jeszcze
    > później... Stąd moje pytanie: czy mogę zażądać od gminy wykupu już teraz,
    > argumentując tym ze na tej działce przecież i tak niczego nie mogę wybudować?

    Jeśli w wyniku zmiany miejscowego planu zagospodarowania
    przestrzennego wartość
    nieruchomości ulegla obniżeniu możesz żądać od Gminy odszkodowania
    Polecam Ustawę o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

    Pozdrawiam
    Zbyszek Niemczewski

    --
    Kancelaria SOLSKI i Partnerzy
    http://www.solski.pl

  • 2. Data: 2007-02-21 20:41:14
    Od: "Mont" <w...@i...pl>

[...]

    Jeżeli na działce stoi dom, który po remoncie nadaje się do zamieszkania -
    może się tam zamelduję, nie mogą mnie przecież wyrzucić.
    Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź. Mont

  • 3. Data: 2007-02-23 06:53:17
    Od: "Zbyszek" <z...@g...com>

    Witam,

    > Jeżeli na działce stoi dom, który po remoncie nadaje się do zamieszkania -
    > może się tam zamelduję, nie mogą mnie przecież wyrzucić.
    > Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź. Mont

    Ależ mogą i jeśli okaże się, że pozyskanie tej nieruchomości
    jest konieczne dla realizacji celu to to zrobią.

    Pozdrawiam
    Zbyszek Niemczewski