    From: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wysokie krawezniki, uszkodzenie pojazdu
    Date: Tue, 05 Sep 2006 13:56:51 +0200

    Dnia 05-09-2006 o 13:46:00 eluela <e...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > zastanawia mnie kwestia wysokich kraweznikow przy chodnikach na których
    > mozna
    > parkowac (chodzi mi o mijsce bez zakazu parkowania,ale nie typowy
    > parking).
    > Przy pionowym parkowaniu wyjezdzajac latwo uszkodzic zderzak przedni o
    > kraweznik. Skoro nie ma zakazu parkowania ,to zakalda sie mozliwosc
    > postpooju
    > pojazdow, dlsaczego wiec nie buduja nizszych kraweznikow? Co jak uszkodze
    > samochod?

    Mysle, ze jet to taka sama sytuacja jakby byly postawione slupki z
    lancuchami, nie bylo znaku zakazu a ktos by w nie wjechal. Analogicznie
    umcyk-maszyny (takie z ciemnymi szybami, niskim zawieszeniem i
    charakterystycznym umcykaniem dobiegajacym ze srodka) ze zderzakiem na
    poziomie ziemi mialy by problem z podjazdem na jakikolwiek kraweznik ...
    to chyba tylko w ich interesie jest znalezienie takiego miejsca, gdzie
    sobie samochodu nie uszkodza.

    > albo co jesli samochod uszkodzi kraweznik (tu gdzie parkuje, ten
    > kraweznik w wielu miejscahvc jest odrabany po uderzeniu przez podwozia
    > samochodow?

    Ciezko wykryc sprawce ... zgaduje, ze wlasciciel tego kraweznika (w
    Warszawie pewnie ZDM) powinien zglosic ten fakt ... ale nikle szanse, ze
    sprawca dalej tam bedzie albo zostawi wystarczajaco duzo dowodow, zeby go
    zidentyfikowac :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik