    From: Pawel Marcisz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyrzucenie ze sklepu...
    Date: Thu, 19 Jan 2006 20:55:07 +0100

    scream napisał(a):

    > A gdyby jakiś idiota nakleił na wejściu kartkę z napisem "przy wyjściu
    > ze sklepu pobiera się opłatę 1000 zł" a potem się tego od Ciebie
    > domagał, to co byś zrobił? W końcu - byłaby Twoja zgoda, czy nie?

    Nie wchodziłbym do sklepu. A jeżeli kartki nie zauważyłbym, znaczyłoby to
    oczywiście, że nie wyraziłem zgody - i wtedy nie powstałby obowiązek
    zapłaty. Zresztą podany przez Ciebie przykład jest zupełnie absurdalny i
    spokojnie mógłbym twierdzić, że wydawało mi się, że to taki żart - natomiast
    z fotografowaniem nie jest już tak prosto, bo to powszechna praktyka.

    Paweł Marcisz