    From: kesser <kesser@[del to]gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyrok w sprawie karnej czas realizacji??
    Date: Wed, 09 Nov 2005 12:40:16 +0100

    > a podzielisz sie z nami jakie poplenil przestesptwo ?
    >
    > P.
    Z tego co wiem to chodzi o leasing sprawa była bardzo skomplikowana jednego
    z podejrzanych wyłączyli do osobnego postępowania. Trochę dla mnie dziwne
    że sprawa wogóle była w karnym. W każdym razie chyba było tak, że X kupił
    od Y w leasing maszyny, Y się nie wywiązywał z umowy więc X kupił gdzie
    indziej za swoje pieniądze. Leasing kasę póścił i już nie odzyskał. Tu
    jeszcze dochodził pośrednik przez którego przeszły faktury co by uniknąć
    udziału własnego i tego dot. wg mnie przestępstwo. Pośrednik dostał karę
    grzywny, Y został wyłączony do odzielnego postępowania w swoim okręgu
    administracyjnym, a X tak jak wyżej. Dziwi mnie wyrok bo X się nie ukrywa,
    opinie środowiska ma b.dobrą, przelewy są do Y, więc defacto nawet jeśli
    ta pierwsza wpłata dla której uniknięcia był ten pośrednik została
    przywłaszczona, to lepiej chyba było zastosować karę pieniężną niż od razu
    areszt.