  • 11. Data: 2009-11-02 11:54:26
    Temat: Re: wypowiedzenie a roszczenie finasowe
    Od: spp <s...@o...pl>

    gazebo pisze:

    > PS Czy ja wiem czy tak jestem do przodu. Fakt zwolnienia mnie ze
    > świadczenia pracy nie oznacza, że mają mi przepaść inne należne mi
    > świadczenia. Pieniądze raczej na ulicy nie leżą.

    Czyli potwierdzasz moje przekonania - zwalnianego pracownika trzymać
    krótko - zwolnienie, asysta,, pół godziny na zabranie rzeczy i za bramę.

    Pracodawca popełnił dwa błędy - wręczył Ci wypowiedzenie po terminie i
    źle wpisał daty urlopu. Oczywiście - masz prawo dochodzić ekwiwalentu
    za niewykorzystany urlop.

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-11-02 12:04:21
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik spp napisał:

    > Czyli potwierdzasz moje przekonania - zwalnianego pracownika trzymać
    > krótko - zwolnienie, asysta,, pół godziny na zabranie rzeczy i za bramę.

    I jesteś przekonany, że ja jestem tak bardzo odmiennego zdania?
    Niekompetencja kadr i płac woła o pomstę do nieba. Zresztą już pisałem
    skargę do PIP. Jak można czekać pól roku na dokumenty związane z
    wypadkiem do pracy. Żeby ZUS dwa razy do mnie pisał, że pracodawca nie
    odpowiada na pisma i nie czyni tego do czego jest zobowiązany? To są
    kpiny z ludzi.

    --
    bla

  • 13. Data: 2009-11-02 12:13:24
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    > Tak.

    Dziekuję.

    --
    bla

  • 14. Data: 2009-11-02 12:21:51
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    nie. Napisz na szypko pismo do kadr i poproś o co prosisz wyjaśniając
    sytuacjem.
    O ile nie majo do ciebie kwasu, to powinni bład skorybować

    jk

  • 15. Data: 2009-11-02 12:27:36
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik coolina napisał:

    > nie. Napisz na szypko pismo do kadr i poproś o co prosisz wyjaśniając
    > sytuacjem.
    > O ile nie majo do ciebie kwasu, to powinni bład skorybować

    Już napisałem, e-maila, mają to w dupie jak na razie. Zresztą jak zawsze.

    --
    bla

  • 16. Data: 2009-11-02 12:34:31
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > Już napisałem, e-maila, mają to w dupie jak na razie. Zresztą jak zawsze.

    żadnego maila.
    Zwracasz się na piśmie, powołujesz na stan faktyczny i prawny (upewnij się
    że pokwirujesz odbiór na kopii)
    Jeśli po czymś takim wystawią ci świadomie błędne świadectwo pracy to oprócz
    oczywistej wygranej w sądzie pracy możesz spokojnie złożyć doniesienie do
    prokuratury

    jk

  • 17. Data: 2009-11-05 10:11:44
    Od: gazebo <g...@c...net>

> [...]
    > oczywistej wygranej w sądzie pracy możesz spokojnie złożyć doniesienie do

    Hmm, a do prokuratury to co mam złożyć?

    --
    bla

  • 18. Data: 2009-11-11 11:54:33
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik gazebo napisał:

    > Hmm, a do prokuratury to co mam złożyć?

    I jeszcze jedna sprawa, o której zapomniałem. W wypowiedzeniu jako
    właściwy do ewentualnego odwołania wskazany jest sąd z innego miasta niż
    moje miejsce świadczenia pracy w umowie o pracę. Czy mnie to obowiązuje
    czy mogę machnąć pozew do sądu właściwego miejscu mojego zamieszkania i
    świadczenia pracy.

    --
    bla

  • 19. Data: 2009-11-11 23:20:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Nov 2009, gazebo wrote:

> [...]
    > świadczenia pracy w umowie o pracę. Czy mnie to obowiązuje czy mogę machnąć
    > pozew do sądu właściwego miejscu mojego zamieszkania

    IMO nie. Powód nie może sobie wybierać sądu i kazać jeździć
    pozwanemu przez pół Polski tylko dlatego, że przeprowadził się
    z Kołobrzegu do Rzeszowa.

    > i świadczenia pracy.

    IMVHO tak, 461 KPC:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-postepowani
    a-cywilnego-1_2_123.html

    "powództwo *może*" oraz "bądź", znaczy powód może sobie wybrać.
    A "zakład pracy" jest na liście pozycji do wyboru.
    Znaczy wybrać sobie może ten kto "idzie do sądu", a nie ten
    kto tam musi iść bo sąd mu kazał ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-11-12 08:03:50
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > IMO nie. Powód nie może sobie wybierać sądu i kazać jeździć
    > pozwanemu przez pół Polski tylko dlatego, że przeprowadził się
    > z Kołobrzegu do Rzeszowa.

    Ja się nigdzie nie przerwadziłem. Pracowałem tu gdzie mieszkam. I tu mam
    sąd pracy.

> [...]
    > A "zakład pracy" jest na liście pozycji do wyboru.
    > Znaczy wybrać sobie może ten kto "idzie do sądu", a nie ten

    Coś nie do końca cię rozumiem. Wiem, że w cywilnym podmiot może sobie
    zastrzec sąd właściwy do orzekania, ale jeśli tego nie zrobi to pozew
    można złożyć w najbliższym sądzie. I tak kiedyś zrobiłem jak się
    sadziłem z firmą z Tomaszowa, która sklep miała w miejscu mojego
    zamieszkania. Nie ma zmiłuj, prezes i jego prawnik musieli dojeżdzać.
    Ale tutaj mowa o sądzie pracy a nie sporze cywilnoprawnym.

    --
    bla