    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek/odszkodowanie z ac/ proces /dlugie/
    Date: Wed, 26 Dec 2007 12:57:52 -0600

    Arek wrote:
    > W tamtej sprawie rzekomo winnym doprowadzenia do kolizji zostal uznany
    > nadjezdzajacy z drogi z pierwszenstwem, a to dlatego ze przekroczyl
    > predkosc (zdaje sie 100km/h w miejscu gdzie bylo 70km/h) a uwarunkowania
    > terenu uniemozliwily wlaczajacemu sie do ruchu zauwazenie zblizajacego
    > sie pojazdu.
    > Co wg. mnie jest logiczne gdyz dlaczego ktos ma odpowiadac za to ze na
    > skutek zlamania przepisow przez inna osobe nie mogl jej zauwazyc na czas?

    I często takie wyroki zapadają.

    > Sprawa sie jednak bardziej skomplikowalaby sie gdy osoba jadaca z
    > dozwolona predkoscia nie mogla zostac zauwazona na czas na skutek
    > uwarunkowan terenu. Kto wtedy bylby winnym? Sluzby odpowiedzialne za
    > rozmieszczanie znakow? :)

    tak
    i jak pamiętam taki wyrok te już był.
    Zdaje się, że miasto miało płacić dożywotnią rentę za nieustawienie
    znaku ograniczenia prędkości do takiej pozwalającej włączyć się z drogi
    podporzdkowanej w bezpieczny sposób.
    Natomiast nie potrafię podać żadnych namiarów na wyrok. Po prostu
    pamiętam bo było to kiedyś głośne, ale to było dawno dawno temu.

    Tak przy okazji pamiętam, że kiedyś miasto zapłaciło za to że gościu
    rozwalił się na leżącym na drodze drzewie. Za nieuprzątnięcie go.