eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowypadek/odszkodowanie z ac/ proces /dlugie/ › Re: wypadek/odszkodowanie z ac/ proces /dlugie/
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Arek" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek/odszkodowanie z ac/ proces /dlugie/
    Date: Wed, 26 Dec 2007 18:45:40 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 79
    Message-ID: <fku46d$qg4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <fksppd$o67$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <e...@n...lechistan.com>
    NNTP-Posting-Host: adfq100.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1198691341 27140 79.184.120.100 (26 Dec 2007 17:49:01
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Dec 2007 17:49:01 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:506659
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:e1a945-dob.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Arek pisze:
    >
    >> W efekcie wypadku motocykl wkomponowal sie na 20cm w tyl samochodu
    >> samochod nie nadawal sie do naprawy w zasadzie.
    >> Motocyklista przezyl, ale zostal ciezko ranny i sparalizowany.
    >
    > Znajomy jeszcze nie siedzi?
    Widocznie zyjemy w panstwie prawa gdzie dopoki nie udowodni mu sie winny
    jest niewinny i nie siedzi.


    >> Wg. bieglego motocyklista jechal 60km/h i wg. sladow pozostawionych na
    >> jezdni rozpoczal hamowanie 40m przed miejscem w ktorym doszlo do
    >> zderzenia.
    >> Przegladajac dane techniczne motocykli zauwazylem ze wiekszosc ma droge
    >> hamowania na poziomie ~40-45m ale ze 100km/h, a wiec hamowanie z
    >
    > Tego typu dane (nawet jeśli są wiarygodne) oznaczają hamowanie w
    > idealnych warunkach, na idealnych oponach, przy idealnym rozkładzie masy
    > i idealnych hamulcach, z kierującym na poziomie zawodowca idealnie
    > utrzymującym przyczepność. I bez ABS.
    >
    > Wystarczy, że miał np. nowiutkie opony albo było trochę wilgotno i już
    > się rachunek rozsypuje.
    >
    >> predkosci 60km/h z tego co pamietam z lekcji fizyki powinno byc mozliwe
    >> na odcinku ok 16m
    >
    > Te! Teoretyk! A przynieś mi gaz doskonały albo ciało doskonale czarne ;->
    Zapakuje razem z perpetum mobile i ci wysle...


    > I ty, teoretyk, myślisz, że biegły tego wszystkiego nie wie i nie
    > uwzględnił?

    Biegly jak kazdy czlowiek moze sie pomylic, lub byc po prostu mniej lub
    bardziej niekompetentym (co wsrod urzednikow panstwowych nie jest niestety
    rzadkoscia)
    Jeden z najbardziej kuriozalnych przypadkow jakie widzialem byl skan wyroku
    za uzywanie m.in. oprogramowania open source - chyba nawet pojawil sie na
    tej grupie...


    >> Czy mozliwe jest uzyskanie opinii innego bieglego?
    >
    > Owszem. Potem za niego dodatkowo twój znajomy zapłaci, bo nie wierzę, że
    > wygra.
    >
    >> Jezeli tak to ktorego bieglego sad wezmie pod uwage?
    >
    > Przypuszczam, że opinie biegłych będą prawie identyczne, bo biegli
    > korzystają z tych samych narzędzi.

    Zakladajac jednak ze Twoje przypuszczenia sie nie sprawdza to co wtedy?


    >> Czy mozliwe jest podwazenie opinii bieglego? W jaki sposob?
    >> Co konkretnie decyduje o tym kto zostanie uznany za winnego
    >> doprowadzenia do wypadku?
    >
    > A kto wymusił pierwszeństwo, hmm?
    Wymuszenie pierwszenstwa chyba nie jest jednoznaczne z uznaniem o winie?
    Jakis czas temu czytalem (albo na interii albo motofakty - nie pamietam)
    artykul o podobnej sprawie - skrzyzowanie podporzadkowane i droga z
    pierwszenstwem wraz z lukiem.
    W tamtej sprawie rzekomo winnym doprowadzenia do kolizji zostal uznany
    nadjezdzajacy z drogi z pierwszenstwem, a to dlatego ze przekroczyl predkosc
    (zdaje sie 100km/h w miejscu gdzie bylo 70km/h) a uwarunkowania terenu
    uniemozliwily wlaczajacemu sie do ruchu zauwazenie zblizajacego sie pojazdu.
    Co wg. mnie jest logiczne gdyz dlaczego ktos ma odpowiadac za to ze na
    skutek zlamania przepisow przez inna osobe nie mogl jej zauwazyc na czas?
    Sprawa sie jednak bardziej skomplikowalaby sie gdy osoba jadaca z dozwolona
    predkoscia nie mogla zostac zauwazona na czas na skutek uwarunkowan terenu.
    Kto wtedy bylby winnym? Sluzby odpowiedzialne za rozmieszczanie znakow? :)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1