    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajmowanie mieszkania małżeństwu
    Date: Wed, 25 Oct 2006 07:54:33 -0500

    " BrunoJ" <b...@g...pl> wrote in message
    news:ehn4nt$99j$1@inews.gazeta.pl...

    > zapis w umowie ze w przypadku nie wnoszenia oplat masz wypad.
    > Umowa wygasa, wypadasz za drzwi.

    Akurat.
    Umowa wygasa, masz prawo iść do sądu i żądać eksmisji i zapłaty za okres do
    czasu eksmisji.
    Próba wyrzucenia mnie siłą skończy się sprawą w sądzie o naruszenie miru
    domowego.
    Przegrasz na pierwszym posiedzeniu.

    > wtedy sie im pomaga

    j.w.

    > maja meldunek to znaczy ze mieszkaja. Wiec komornik ma ich gdzie
    > eksmitowac.

    Nie prawda. Mają meldunek, to ozncza, że można im łupnać karę za
    nidopełnieie obowiązku meldunkowego i niewymeldowanie się w terminie.

    > jak wyzej

    > nie zrobiles tego poza gadaniem.

    temat był już wałkowany na grupie kilka razy, poszukja sobie w archiwum.

    > Kombinujesz jak kon pod gorke. Metody sa rozne. Mozna wylaczyc prad
    > i ogrzewanie (moje mieszkanie, nie jest wynajmowane obecnie, poza tym
    > nikt za nie nie placi, wiec mozna zdemontowac licznik), a jak
    > przyniosa butle gazowa to donosik ppoz i inne.

    Nie można. I na to też jest paragraf.

    > Mozna wprowadzic im do tego samego pokoju 2 kibicow
    > lokalnej 4ligowej druzyny pilkarskiej - umowa wygasla wiec podpisalem
    > nowa z nowymi ludzmi, im nie przeszkadza ze tak ktos mieszka, a
    > z mojego punktu widzenia pokoj/mieszkanie mam do wynajecia.

    Nie można, z tego samego powodu jak wyżej.

    > I co - przyjedzie policja czy komornik i wyrzuci kiboli?

    Oczywiście. A ty bekniesz za wejście do lokalu zajmowanego przez kogoś
    innego.
    Czy ma ważną umowę, czy nie, mie ma tu znaczenia

    > przeciez
    > oni legalnie wynajmuja mieszkanie.

    Nie, legalnie to uni będą wynajmować mieszkanie, jak legalnie ich
    wprowadzisz w posiadanie mieszkania.
    Narazie to oni mogą ciebie pociągnać za nieterminowe przekazanie
    mieszkania, o ile taki punkt w umowie został zawarty.

    > to by z tego wynikalo ze jak sie wprowadza do hotelu tak po prostu,
    > i przestana placic oraz odmowia wyprowadzenia to mozna im rowniez
    > naskoczyc? Bo czym rozni sie wynajem pokoju w hotelu od wynajmu
    > mieszkania?

    Jak się wyprowadzą to jest coś innego niż jak zostaną wyrzuceni.
    W momencie kiedy oni się sami wyprowadzili pozostawiając rzeczy masz prawo
    wezwać ich do zabrania rzeczy, a później lokal opróżnić i żądać opłaty za
    przechowanie ich rzeczy.
    Dopóki fizyczni i "aktywnie" tam mieszkają nie ma mowy, żebyś nawet wszedł
    to tego mieszkania bez ich zgody.

    > taka ktora stracila waznosc rowniez? podeprzyj to jakimis przepisami.

    Może nie być żadnej umowy. Ważne że tam są.

    > Mowimy o przypadku gdy umowa ulega rozwiazaniu (np z powodu nieplacenia).
    > Wiec nie maja juz _waznej_ umowy najmu.

    j.w.
    to że umowa straciła ważność ma małe znaczenie. Oni tam mieszkają, lokal
    jest w ich posiadaniu i jedyną osobą, która może ich stamtąd wyrzucić siłą
    jest komornik z wyrokiem eksmisji w ręce.

    > skoro taki madry jestes to moze napisz jak dokladnie wyglada proces
    > wywalenia takich ludzi, ktorych nie wolno wywalic, jakie koszty mozna
    > odzyskac itp.

    sprawa w sądzie o eksmisję i potem do komornika.
    Komornik wywala do lokalu zastępczego, który w teorii ma dostarczyć gmina.
    W praktyce gmina lokali zastępczych nie ma, więc komornik czeka z eksmisją
    do momentu kiedy mu wskażesz lokal zastępczy.
    Tobie przysługuje czynsz za okres w którym mieszkali i roszczenie do gminy
    za utrzymanie lokalu zastępczego, Ale ja jeszcze nie znam takiego co by
    takie roszczenie do gminy wygrał.