    From: Marek Tulipan <U112257742598400@USUN_TOneostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem mieszkania a szantaz -- co robic?
    Date: Tue, 29 Aug 2006 20:51:08 +0200

    > Jeśli Joanna nie jest przypadkiem burmistrzem albo matką lokatorów, to
    > na to drugie akurat większego wpływu mieć nie będzie.

    Nie bezpośrednio, ale jednak będzie:

    Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    Art. 29.
    1. [tu mowa o właścicielu lub inny podmiocie dysponującym tytułem
    prawnym do lokalu]
    2. Osoby wymienione w ust. 1 są obowiązane do zawiadamiania właściwego
    organu gminy o stałym lub czasowym pobycie innej osoby w ich lokalach
    (pomieszczeniach) oraz o opuszczeniu przez nią tego lokalu
    (pomieszczenia), jeżeli osoba ta nie dopełniła obowiązku meldunkowego.
    Zawiadomienie powinno być dokonane niezwłocznie po upływie terminu
    określonego do wykonania obowiązku meldunkowego.
    Art. 30.
    1. Dozorca domu, a jeżeli nie ma dozorcy - administrator domu, a jeżeli
    nie ma administratora - właściciel domu jest obowiązany zawiadomić
    właściwy organ wymieniony w art. 11 ust. 1 o niedopełnieniu obowiązku
    zameldowania lub wymeldowania się przez osobę przebywającą w tym domu.
    (...)
    3. Przepis art. 29 ust. 2 stosuje się odpowiednio.

    pozdrowionka