    From: "PAweł" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem bez umowy i nieplacacy lokator...
    Date: Sat, 6 Aug 2005 05:00:45 +0200

    news:dd1003$puo$1@inews.gazeta.pl...

    > I taka wywalona osoba wynajmuje sobie cokolwiek i za jakieś 3-4 miesięcy
    > widzisz u siebie komornika z nakazem ściągnięcia ci kasy za koszt
    > wynajmu nowego mieszkanka przez taką osobę.
    > Módl się tylko, co by znalazła tanio.

    Domyslam sie, ze tę wypowiedź opierasz przede wszystkim na art 342 i 344 KC.
    Ale w związku z tym, jak juz wcześniej pisałem, nasuwa się nast.
    wątpliwość; -przeciez w tym samym art. 344 par. 1 czytamy:
    "(...)przysługuje posiadaczowi roszczenie o przywrócenie stanu poprzedniego
    i o zaniechanie naruszeń. Roszczenie to nie jest zależne od dobrej wiary
    posiadacza ani od zgodności posiadania ze stanem prawnym, chyba że
    prawomocne orzeczenie sądu lub innego powołanego do rozpoznawania spraw tego
    rodzaju organu państwowego stwierdziło, że stan posiadania powstały na
    skutek naruszenia jest zgodny z prawem"
    A przeciez wystawienie bezumownego lokatora za drzwi powoduje, ze wprawdzie
    naruszamy jego stan posiadania, ale przywracamy przecież w ten sposób stan
    posiadania zgodny z prawem (bo posiada właściciel).
    Czy źle rozumuję (pewnie tak, sądząc po praktyce sądowej:(, ale jeśli tak,
    to w którym miejscu?