  • 1. Data: 2004-05-08 07:10:28
    Temat: wymuszona doplata do biletu lotniczego
    Od: "wald" <a...@w...pl>

    Witam, kupilem bilet w biurze turystycznym placilem 2000PLN, zaplacilem na
    miejscu gotowka, dostalem rachunek na ktorym pisze ze jest do zaplata za
    bilet, nr lotu, wylot, przylot i moje nazwisko, byla to oplata koncowa.
    Bilet mialem odebrac za tydzien w tym biurze na podstawie tego rachunku.
    Dwa dni pozniej mialem telefon z tego biura ze "TRZEBA" doplacic 80zl bo
    osoba wystawiajaca sie pomylila nie doliczajac jakis tam oplat bo byl duzy
    ruch w biurze... To zwykle naciaganie klienta ktory nie ma wyjscia i musi
    doplacic za bilet bo musi wyleciec i nie ma czasu na inna rezerwacje...

    1) czy musze doplacic te 80zl i na jakiej podstawie, przeciez zawarlem umowe
    na przedstawionych warunkach i kosztorysie, zaplacilem gotowka?

    2) czy moga nie wydac mi biletu i na jakiej podstawie dopoki nie zaplace?
    maja argument przymusu , wylatuje 25 maja a bede tam 20 maja...

    3) co moge zrobic jak nie wydadza mi biletu na miejscu, czy zadac jakis pism
    wzywajacych do zaplaty z podstawa prawna, lub podstawa zaplaty,
    czegokolwiek, jak sie przed tym bronic? rzecznik konsumenta?

    thx

  • 2. Data: 2004-05-08 09:55:47
    Temat: Re: wymuszona doplata do biletu lotniczego
    Od: sebol <i...@a...pl>

    wald wrote:

    > 1) czy musze doplacic te 80zl i na jakiej podstawie, przeciez zawarlem umowe
    > na przedstawionych warunkach i kosztorysie, zaplacilem gotowka?

    nie musisz

    > 2) czy moga nie wydac mi biletu i na jakiej podstawie dopoki nie zaplace?
    > maja argument przymusu , wylatuje 25 maja a bede tam 20 maja...

    mogą. A ty możesz i pozwać do sądu o odszkodowanie.

    > 3) co moge zrobic jak nie wydadza mi biletu na miejscu, czy zadac jakis pism
    > wzywajacych do zaplaty z podstawa prawna, lub podstawa zaplaty,
    > czegokolwiek, jak sie przed tym bronic? rzecznik konsumenta?

    zapisy o niezgodności z umową.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 3. Data: 2004-05-08 10:27:37
    Od: "wald" <a...@w...pl>

    > zapisy o niezgodności z umową.

    Skoro nie ma umowy pisemnej o sprzedazy to o umowie stanowia przepisy
    Kodeksu Cywilnego , dobrze mysle? Jesli tak to jakie artykuly i paragrafy
    dokladnie bo przegladalem dzial SPRZEDAZ i niewiele z tego wynika dla
    mnie...
    W szczegolnosci artykuly o zmianie warunkow umowy po zaplaceniu towaru bez
    mojej wiedzy i wystawienie faktury na ta kwote.

    z gory dziekuje

  • 4. Data: 2004-05-08 10:34:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c7iaqm$dln$2@news.onet.pl>, sebol wrote:
    > zapisy o niezgodności z umową.

    Tzn?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-05-08 11:34:20
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *wald* [ a...@w...pl ] napisał(a):

> [...]
    > ze jest do zaplata za bilet, nr lotu, wylot, przylot i moje
    > nazwisko, byla to oplata koncowa. Bilet mialem odebrac za tydzien

    widze, ze nie ma tzw oplaty lotniskowej...

    > w tym biurze na podstawie tego rachunku. Dwa dni pozniej mialem
    > telefon z tego biura ze "TRZEBA" doplacic 80zl bo osoba

    ...ktora to niestety moze wynosic 80 zl

> [...]
    > na inna rezerwacje... 1) czy musze doplacic te 80zl i na jakiej
    > podstawie, przeciez zawarlem umowe na przedstawionych warunkach i

    nigdy nie mialem przypadku, zebym nie mial oplaconej olaty
    lotniskowej, wiec nie wiem, czy na lotnisku bedziesz musial doplacic
    czy nie

> [...]
    > zaplaty z podstawa prawna, lub podstawa zaplaty, czegokolwiek, jak
    > sie przed tym bronic? rzecznik konsumenta? thx

    najlepiej zadzwon do tego biura i zapytaj sie za co dokladnie te 80
    zl, jesli to oplata lotniskowa, to zadzwon albo jedz na jakiekolwiek
    lotnisko i sie zapytaj czy i kiedy bedziesz musial ją zaplacic

    a tak swoja droga... dokad masz ten bilet ??

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 6. Data: 2004-05-08 11:35:39
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Tzn?

    ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz U Nr 141, poz. 1176 z
    2002 r.)

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 7. Data: 2004-05-08 11:37:53
    Od: sebol <i...@a...pl>

    wald wrote:

> [...]
    > Kodeksu Cywilnego , dobrze mysle? Jesli tak to jakie artykuly i paragrafy
    > dokladnie bo przegladalem dzial SPRZEDAZ i niewiele z tego wynika dla

    posiadasz rachunek ktory jest rodzajem zobowiązania sprzedającego wobec
    kupującego

    > W szczegolnosci artykuly o zmianie warunkow umowy po zaplaceniu towaru bez
    > mojej wiedzy i wystawienie faktury na ta kwote.

    patrz nizej odpowiedz.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 8. Data: 2004-05-08 11:51:51
    Od: "wald" <a...@w...pl>

    > widze, ze nie ma tzw oplaty lotniskowej...

    cena 2000PLN obejmowala bilet oplaty i podatek, kompleksowa wycena wg biura
    w dniu placenia
    facet po prostu sie pomylil i zle wyliczyl kosztorys - oplate lotniskowa
    placi si eprzy zakupie biletu, baaaardzo rzadko na lotnisku i jest on
    wartosci ok 100$ a nie 80PLN :))

    nie chce placic za blad osoby mnie obslugujacej (lub jakiegos dziwnego
    wymuszenia) - jesli to faktycznie byl blad to mial zadzwonic i powiedziec:
    przepraszam pomylilem sie, czy mozecie doplacic po 80zl bo mi szef z wyplaty
    potraci? a my na to : owszem mozemy i doplacimy zdaza sie czasem pomylka, za
    mi czlowieka wiec doplace w koncu to tylko 80PLN... grunt to kultura i
    uczciwosc.. a byl chamski telefon ze MUSIMY doplacic bo ktos zle wyliczyl i
    zorientowali sie po fakce TAK POWIEDZIAL GLOS W SLUCHAWCE... chamstwo...

    lece do chicago :)
    pozdr

  • 9. Data: 2004-05-08 12:08:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c7iglt$17b$1@news.onet.pl>, sebol wrote:
    > ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz U Nr 141, poz. 1176 z
    > 2002 r.)

    No ja rozumiem, ale ciekawi mnie uzasadnienie bo MZ ta ustawa nie ma z
    omawianym przypadkiem za wiele wspolnego.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-05-08 12:18:05
    Od: "wald" <a...@w...pl>

    > No ja rozumiem, ale ciekawi mnie uzasadnienie bo MZ ta ustawa nie ma z
    > omawianym przypadkiem za wiele wspolnego.

    tez nie umie sie doszukac artykulu mowiacego o zmianie warunkow umowy po jej
    sfinalizowaniu, zawarciu?