    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wykup lokalu uzytkowego, spoldzielnia odmawia... HELP...
    Date: Mon, 12 Jun 2006 22:06:43 +0200

    > Fakty są takie, jak napisałem. A opinie (ta wyżej i ta w nawiasie)
    > rzeczywiście są ukierunkowane. Na zwalczanie postaw roszczeniowych.

    > Ja to nazywam przywilejami. I dlatego zagłębianie się w tę dyskusję nie
    > ma sensu.

    > Jak pisałem: "należy się". Powodzenia.

    Nie wiem czy mowic per "Drogi Jarku", czy "Szanowny Panie Jarku", wiec
    pozostawmy wstep w drugiej wersji.

    Chcialbym mimo wszystko zwrocic Pana uwage na kilka faktow, ktore byc moze
    zmienia Pana zdanie.

    1) Przedsiebiorcy moga odliczac VAT.
    2) Pracownicy etatowi posiadaja ubezpieczenie zdrowotne i emerytalne, maja
    prawo do platnego urlopu i urlopow zdrowotnych. W razie wypadku sa objeci
    ubezpieczeniem, ktore gwarantuje im wyplate pensji w czasie choroby.
    3) Od przemian ustrojowych artystom i tworcom odebrano pelna wartosc
    wypracowanych przez nich emerytur (skladki, wczesniej liczone oddzielnie dla
    tworcow, wrzucono do wspolnego worka np. z bezrobotnymi, co spowodowalo
    znaczne zmniejszenie emerytur). Odebrano tez tworcom mozliwosc
    zabezpieczenia podstaw egzystencji przez usuniecie ustawowej gwarancji diet
    i zwrotow kosztow podrozy.
    4) Pracujacy na umowy o dzielo tworcy musza samodzielnie ponosic wszystkie
    wymienione powyzej koszty, co tworzy razaca nierownosc pomiedzy ich grupa
    zawodowa a pozostala czescia zarabiajacego spoleczenstwa. BA! Nawet
    niezarabiajaca czesc spoleczenstwa (zarejestrowani bezrobotni) oplywa w
    dostatek w porownaniu z niektorymi tworcami! Maja ubezpieczenie i wyplacany
    zasilek dla bezrobotnych, nierzadko duzo wiekszy niz miesieczny zarobek
    tworcy, ktory akurat ma gorszy okres w roku.

    Czy w kontekscie powyzszych kontrastow nadal jest Pan swiecie przekonany, ze
    sa to _przywileje_??? Czy moze jednak sa to pewne gwarancje, ktore pozwalaly
    tworcom i artystom na godny byt? Moze jest to jeden z powodow, dla ktorych
    istnieje obecnie tak duzy kryzys kultury i sztuki w naszym kraju? A czy
    zwrocil Pan uwage na fakt, ze odebranie sponsorom prawa do odliczania
    darowizn w postaci sponsoringu sztuki mocno odbil sie na sytuacji finansowej
    tworcow i artystow?

    Bede wdzieczny za szczera odpowiedz, bo mocno mnie Pan poruszyl swoja - w
    moim mniemaniu - niesprawiedliwa i kategoryczna wypowiedzia.

    Pozdrawiam,

    Tiger