  • 11. Data: 2007-08-28 15:04:10
    Temat: Re: wykorzystanie wizerunku
    Od: a...@g...com

    On 28 Sie, 16:00, Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> wrote:

    > Podejrzewam, że właśnie o to chodziło (czyli kontekst).
    >
    > R.

    no mniej więcej, samochód służył jako ilustracja artykułu o kobietach
    za kierownicą i ich wyborach. Nie żeby mnie to jakoś specjalnie
    ruszyło, bardziej chodziło o styl działania pismaków. Wiem ile zabawy
    jest zawsze z doborem zdjęć do projektów reklam i jak trzeba uważać z
    publikacją zdjęć nawet przez siebie zrobionych (vide zasady konkursu
    zdjęciowego National Geographic, gdzie musisz przedstawić zgodę osoby
    na zdjęciu, np. mieszkańca wioski w Laosie, na wykorzystanie jego
    wizerunku, który znajduje się na tle pięknej góry).

    @ Andrzej Lawa
    cóż, wypowiadać się publicznie na forum też trzeba potrafić.
    Zapewniam, że stąpam twardo na nogach i konsultacja psychiatryczna nie
    jest mi z pewnością potrzebna. A to, że próbowałem zasięgnąć opinii
    chyba nie jest grzechem. Nikt nie kazał Ci komentować mojego pytania.

    Dziękuję wszystkim za rzeczowe odpowiedzi.
    A.

  • 12. Data: 2007-08-28 15:41:07
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 28 sierpnia 2007 13:37
    (autor a...@g...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@w...googlegroups.co
    m>):

    > czyli szukam dobrego prawnika i walczę?

    Walcz walcz.... Nie wygracie, ale prawnik se zarobi :D

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 13. Data: 2007-08-28 16:07:31
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    wiadomości news:s4idq4->

    > Póki nie opublikują twojego portretu - możesz im skoczyć.
    Chyba nie do końca... Jak już ktoś napisał istotny jest kontekst, w jakim
    zostało użyte to zdjęcie. Jeżeli napisaliby, np. że właściciel tego
    samochodu gwałci staruszki, to jak najbardziej ma prawo co najmniej do
    przeprosin, a w skrajnym przypadku pewnie wywalczyłby jakieś pieniądze.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 14. Data: 2007-08-28 17:18:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czabu wrote:

> [...]
    > do przeprosin, a w skrajnym przypadku pewnie wywalczyłby jakieś pieniądze.

    Ale w takim przypadku to nie jest potrzebne żadne zdjęcie - wystarczy,
    że np. podaliby numer rejestracyjny.

    To po pierwsze.

    Po drugie - jeśli pojazd miał kilku właścicieli - to może np. poprzedni
    właściciel faktycznie gwałcił staruszki ;)

  • 15. Data: 2007-08-28 17:24:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    a...@g...com wrote:

    > no mniej więcej, samochód służył jako ilustracja artykułu o kobietach
    > za kierownicą i ich wyborach. Nie żeby mnie to jakoś specjalnie

    No i co z tego?

    > ruszyło, bardziej chodziło o styl działania pismaków. Wiem ile zabawy

    Hę?

> [...]
    > na zdjęciu, np. mieszkańca wioski w Laosie, na wykorzystanie jego
    > wizerunku, który znajduje się na tle pięknej góry).

    Cóż, niektórzy starają się być bardziej katoliccy od Papieża - w
    następnej edycji trzeba będzie przedstawić zgodę właściciela góry ;->

    A tak poważniej - rozróżnij łaskawie ochronę wizerunku osoby (jeśli
    stanowi istotny/zasadniczy element zdjęcia) od swoich urojeń dotyczących
    "ochrony wizerunku samochodu".

    > @ Andrzej Lawa
    > cóż, wypowiadać się publicznie na forum też trzeba potrafić.

    Np. trzeba umieć określać dziennikarzy mianem pismaków?

    > Zapewniam, że stąpam twardo na nogach i konsultacja psychiatryczna nie

    No popatrz, a ja raczej po ziemi. Ale co kto lubi...

    > jest mi z pewnością potrzebna. A to, że próbowałem zasięgnąć opinii

    Każdy tak mówi ;->

    > chyba nie jest grzechem. Nikt nie kazał Ci komentować mojego pytania.

    No popatrz... To na skomentowanie też domagasz się zezwolenia?

    I ty twierdzisz, że nie potrzebujesz pomocy specjalisty? ;->

  • 16. Data: 2007-08-28 21:43:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [...]

    > Cóż, niektórzy starają się być bardziej katoliccy od Papieża -
    > w następnej edycji trzeba będzie przedstawić zgodę właściciela
    > góry ;->

    A zgoda projektanta i producenta sfotografowanego samochodu? Były już
    takie sprawy?

  • 17. Data: 2007-08-28 23:19:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński wrote:

    > A zgoda projektanta i producenta sfotografowanego samochodu? Były już
    > takie sprawy?

    Wiesz, ciebie chyba ktoś kiedyś zastrzeli (jak bardziej niecierpliwy)
    lub udusi (jak będzie miał czas na pełne odreagowanie).

    Ty się idź wreszcie w cholerę leczyć i przestań wymyślać kretyńskie
    problemy.

  • 18. Data: 2007-08-29 10:06:59
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-08-2007 o 19:18:27 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Po drugie - jeśli pojazd miał kilku właścicieli - to może np. poprzedni
    > właściciel faktycznie gwałcił staruszki ;)

    Ale wtedy obecny wlasciciel samochodu moze wykazac straty zwiazane z
    pojawieniem sie takiego podpisu pod zdjeciem. Sporo osob jego zacznie
    utozsamiac z gwalcicielem. Matki dzieciom beda pokazywac "patrz synku,
    takim samochodem jezdzi gwalciciel".

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 19. Data: 2007-08-29 11:22:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Wiesz, ciebie chyba ktoś kiedyś zastrzeli (jak bardziej
    > niecierpliwy) lub udusi (jak będzie miał czas na pełne
    > odreagowanie).

    Jak na razie jedyną osobą, która odreagowuje na mnie własne frustracje
    jesteś ty.

  • 20. Data: 2007-08-29 16:02:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Aug 2007, Andrzej Lawa wrote:

    > Brednie.

    ...chyba nie zauważyłeś, że ironia przeszła górą ;)
    Przecież post rozpoczynający wątek jest tak absurdalny, że
    "odreagowanie" wydaje się być naturalne.

    pzdr, Gotfryd