  • Date: Wed, 28 Jun 2006 00:22:04 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wybor szkoly

    On 2006-06-28 00:09, Łukasz Micał wrote:
    > Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name>
    napisał w
> [...]
    > Jeśli jednak, szkoła Ci "nie odpowiada" bo nie ma tam np. Twojej
    > sympatii, albo nie odpowiada Ci towarzystwo, nauczyciele etc. to, co do
    > zasady, nie ma możliwości zmuszenia rodziców do zmiany decyzji.
    >
    > Rekapitulując, wszystko zależy od tego co masz na myśli pisząc: "szkoła
    > mi nie odpowiada".

    > Szkoła mi nie odpowiada ponieważ uczniowie są nierówno traktowani i jedni
    > (uczniowie) dokuczają drugim. Jestem po tym Gim. i teraz każą mi iść
    tego LO
    > (tzn. kontynuacja tego Gim, ci sami nauczyciele, budynek). Przez tę

    [Odpisuj pod postem, nie na górze]

    Moim zdaniem to jest dobry powód. W tej sytuacji, jeśli uważasz, że gra
    jest warta świeczki (i grubego sporu z rodzicami) możesz napisać do Sądu
    Rodzinnego (normalnie listem) o co Ci chodzi, że chcesz chodzić do innej
    szkoły, że dzieci dokuczają itp. Najlepiej będzie też, jeśli dołączysz
    jakieś pismo od dorosłego, który Ciebie popiera: psychologa -- który
    napisze, że się u niego leczyłeś, lekarza rodzinnego, pedagoga
    szkolnego, nauczyciela itp. -- wtedy zostaniesz potraktowany poważnie.
    Jeżeli psycholog zaleciłby zmianę szkoły, to masz duże szanse na
    pomyślny dla Ciebie rozwój wypadków.

    Zachęcam jednak do polubownego rozwiązania sporu. Postaraj się przekonać
    rodziców przy pomocy innych dorosłych: znowu psycholog (pedagog) byłby
    najlepszy, jakiś dalszy członek rodziny.

    Pamiętaj, że większość ludzi bardzo nerwowo zareagowałoby na coś co
    nazwaliby "praniem rodzinnych brudów publicznie". Zgłaszanie sprawy do
    Sądu to ostateczność, postaraj się porozumieć z rodzicami, poproś o
    mediację babcię, wujka etc.

    Jakich argumentów użyli rodzice?
    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the