    From: "Łukasz Micał" <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wybor szkoly
    Date: Wed, 28 Jun 2006 00:09:22 +0200

    Szkoła mi nie odpowiada ponieważ uczniowie są nierówno traktowani i jedni
    (uczniowie) dokuczają drugim. Jestem po tym Gim. i teraz każą mi iść tego LO
    (tzn. kontynuacja tego Gim, ci sami nauczyciele, budynek). Przez tę szkołę
    byłem na rozmowach u psychologa..

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:44a1aa97$1@news.home.net.pl...
    On 2006-06-27 23:47, Łukasz Micał wrote:
    > Witam,
    > czy rodzice mogą mnie ( jestem 16 latkiem) zmusić do wybrania szkoły? Tzn
    > czy oni mogą wybrać mi szkołę i stanowczo powiedzieć, że mam tam iść?
    > Wiedząc, że ta szkoła mi nie odpowiada. Można to gdzieś zgłosić?

    Mogą. Możesz to, oczywiście, zgłosić pisząc po prostu do Sądu Rodzinnego
    w Twojej miejscowości i jeśli np. masz dobre wyniki w nauce, chcesz
    potem iść na studia, a rodzice Ciebie wysyłają zamiast do LO do szkoły
    zawodowej, to Sąd powinien nakazać Twoim rodzicom wysłać Ciebie do LO.
    Jeśli jednak, szkoła Ci "nie odpowiada" bo nie ma tam np. Twojej
    sympatii, albo nie odpowiada Ci towarzystwo, nauczyciele etc. to, co do
    zasady, nie ma możliwości zmuszenia rodziców do zmiany decyzji.

    Rekapitulując, wszystko zależy od tego co masz na myśli pisząc: "szkoła
    mi nie odpowiada".

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)