    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wtargniecie policji do mieszkania - garstka pytan
    Date: Sat, 6 Jan 2007 07:34:47 +0100

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości
    news:op.tlpcpivhrgp2nr@sempron...

    > Zgaduje, ze dotyczy to rowniez przypadku ekstremalnego - antyterrorysta
    > poslizgnie sie na gumowej kaczce zostawionej przez mojgo synka w przedpokoju,
    > walnie glowa w sciane ... a ja bede odpowiadal za napasc albo nieumyslne (czy
    > nawet umyslne) spowodowanie smierci funkcjonariusza na sluzbie.

    Normalnym następstwem pozostawienia gumowej kaczki na ziemi nie jest śmierć
    funkcjonariusza. Coś takiego po prostu trudno przewidzieć, a tym samym nie
    ponosisz za to odpowiedzialności. Ale to, ze maszyna rzucająca nożami czy
    wylewający się kwas może komuś uczynić krzywdę jest juz rzeczą, jaką normalny
    człowiek przewidzieć powinien.